Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: Tomas
Data: 2014-01-22 14:25:36
On 2014.01.22 14:05, mindau wrote:
> jis man sumokejo pinigais.. nei indeliu anei paskola.
> as jei ir skolingas, tai tiekejui..

Tai va - tau visai nerūpi Jono pinigų kilmė.

> as aisku ne bankininkas, bet vis tik manau, kad pinigai ("tikri" popieriniai
> ar skaiciukai banko saskaitoje) vis tik yra kazkuo padengti, kad ir to
> paties LB kazkokia garantija..

Tai taip ir yra - LB prižiūri atsiskaitymų sistemą ir atsako už jos
veikimą. O skaičiai banko saskaitoj yra (už tam tikrą mokestį) keičiami
į grynuosius.

> nemanau, kad eilinis komercinis bankas gal
> pats susigalvojes prisigeneruoti sau "pinigu".

Sau - ne. Bet Jonui gali. Ir joks čia ne stebuklas:
http://www.lb.lt/metodologija

"PFI – tos finansinės institucijos, kurios sudaro Lietuvos pinigus
leidžiantį sektorių. Lietuvoje PFI priskiriami Lietuvos bankas,
komerciniai bankai, užsienio bankų filialai ..."

Taigi komerciniai bankai leidžia pinigus, patinka tai kažkam, ar
nepatinka ;)