Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-01-23 10:40:21
> Pas mane banko sąskaitoj 100lt. Nuėjau į banko skyrių (ar bankomatą)
> ir pasiėmiau grynais. Tie banknotai iš kur, gal iš mėnulio? Iš
> Lietuvos Banko. Ir Lietuvos Bankas duoda komerciniams bankams tiek
> banknotų, kiek reikia. Kaip ir bet kuris kitas CB.

Tie gryni yra iš to komercinio banko. Lietuvos Bankas iš viso niekam
pinigų nedalina, jis net nevykdo monetarinės politikos, o veikia kaip
pinigų keitykla - komercinis bankas duoda jam eurų, gauna atitinkamą
kiekį litų ir atvirkščiai, banknotų duoda tik nurašydamas atitinkamą
sumą nuo komercinio banko sąskaitos. Kiti CB irgi pinigų niekam nedalina
- už juos perka kažkokius vertybinius popierius arba juos skolina.
Neįsivaizduoju kaip galėtų bankrutuoti visokie snorai, jeigu LB jiems
duotų tiek litų, kiek reikia, tegu ir banknotais. Gi atvažiuotų
Antonovas su pora sunkvežimių į LB ir problemos išspręstos.

---