Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-02-04 13:35:23
> [...]
> thereby the amount of collateral that they may need to mobilise
> in order to achieve the required amount of refinancing with the
> Eurosystem to satisfy reserve requirements. Second, the measure is
> also intended to foster money market activity, mainly because it
> increases the incentives of cash long banks to offer their liquidity
> to other banks, as they can no longer deposit it with the fully
> remunerated reserve account."
>
> Viskas tik apie tarpbankinės rinkos likvidumą ir nė žodžio apie pinigų
> plėtrą, nors savo sprendimu ECB "atpalaidavo" €100 milijardų pinigų

Na tai kur čia koks nors prieštaravimas mano išsakytoms mintims? Šiuo
metu, kai beveik visi pagrindiniai CB stengiasi kuo daugiau pinigų
įsukti į rinką, tie rezervų reikalavimai yra minimalūs, todėl jie ir
nevaidina jokios reikšmės, praktiškai neriboja pinigų perskolinimo
masto, ką jau ir rašiau praeitame laiške. Dabar ECB atidėjimų procentą
nustato praktiškai automatiškai, pagal tarpbankinių paskolų procentą.
Šiuo metu FED privalomųjų atidėjimų procentą iš viso nustato tik
atsiskaitomosioms sąskaitoms, o Kanada, UK, N. Zelandija, Australija ir
Švedija jo iš viso nenustato.

> Nematau ko mums čia ginčytis. Tiesiogiai visų tų euriborų ir viliborų
> centriniai bankai nereguliuoja - tai yra sutartinė palūkanų norma
> kurią komerciniai bankai taiko savo klientams. CB gali nebent taikyti
> kažkokias administracines priemones, jei mato, kad *borais
> piktnaudžiaujama. Pvz. ne taip senai rodos "Barclays" gerai gavo nuo
> ECB per galvą būtent už tokią veiklą.

Tai kad tie "*borai" pas mus ir yra ta pagrindinė palūkanų norma, kurią
reguliuoja savarankišką pinigų politiką vykdantys bankai. Ją reguliuoja
pagrinde laisvos rinkos operacijomis - didindami ar mažindami pinigų
pasiūlą rinkoje. Antras instrumentas, keičiantis pinigų paklausą
rinkoje, yra privalomųjų atidėjimų procentas, kaip jau sutariame,
nustatytas praktiškai ant minimumo ir pinigų rinkos šiuo metu daugelyje
šalių neįtakoja. Trečias instrumentas (apie kurį iki tol tiek
diskutavome) - CB "marginal lending facility" procentas - paprastai
nustatomas didesnis už tuos "*borus" ir esant reikalui nustato viršutinę
tų "*borų" ribą.

> Kokia nors Maxima būtų nusiminusi, jei sužinotų, kad milijonai litų
> jos sąskaitose nėra garantuotai konvertuojami į € santykiu 3,4528:1 :)
> Ir šiaip - koks nors AB SEB Bankas tai ne jonas, ir ne petras ...

Sąskaitų į eurus LB nekonvertuoja, kaip ir į litus, bet kai tik bankas
sąskaitas konvertuos į litus, jie į eurus bus konvertuojami be problemų.
Maximos litų (bent jau anksčiau tokie buvo) LB irgi nekonvertavo ir
nekonvertuoja nei į eurus, nei į litus, bet kai tik Maxima savo litus
konvertuoja į tikrus litus, LB šiuos konvertuoja į eurus be problemų.
Reikia pagaliau įsisąmoninti, kad kai Maxima išleidžia savo litus, ji
nedubliuoja LB funkcijų ir nepadidina tikrų litų kiekio, o tiesiog juos
pasiskolina, savo litus pateikdama skolintojams kaip skolos lapelius.
Lygiai tokie pat skolos lapeliai yra sąskaitos komerciniuose bankuose -
tai tiesiog įrašai banko apskaitoje, kad jis skolingas klientui tiek ir
tiek pinigų. O kokia tų pinigų dalis iš tikrųjų yra banke, gali pamatyti
pažiūrėjęs į jo rezervų dydį (sąskaitos CB dydis + grynieji).

Nors LB ir komerciniai bankai savo pavadinime turi žodį "bankas", reikia
suprasti, kad tai visiškai skirtingas funkcijas atliekančios
institucijos. LB yra valdžios institucija, turinti litų leidybos
monopolį, kurių daugiau niekas negali išleisti, o tai padaręs
persekiojamas įstatymo. Komerciniai bankai - tai pelno siekiančios
privačios įmonės, besiverčiančios pinigų perskolinimu ir kitomis
finansinėmis operacijomis. Indėliai jiems - tik vienas pinigų
pasiskolinimo būdų, šalia obligacijų, akcijų (iš dalies) ir pan.,
daugelyje šalių indėlių sertifikatais aktyviai prekiaujama biržose, kaip
ir bet kokiais kitais finansiniais instrumentais.