Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: Tomas
Data: 2014-01-24 12:44:41
On 2014.01.24 10:08, RaR wrote:

> LB nenustatinėja palūkanų normų, o jas tik skelbia, kaip daugybę kitų
> statistinių duomenų.

https://www.lb.lt/stat_pub/statbrowser.aspx?group=8062

"Lietuvos bankas kiekvieną darbo dieną _nustato_ vienos nakties
atpirkimo sandorių atpirkimo palūkanų normą, kuri lygi tą dieną Europos
centrinio banko taikytai palūkanų normai už naudojimąsi ribinio
skolinimosi galimybe".

Arba cituoju "Lietuvos banko ir mokėjimo sistemos litas dalyvių dienos
ir vienos nakties atpirkimo sandorių sudarymo ir vykdymo taisykles":

"2. Atpirkimo sandoriai sudaromi siekiant sistemoje LITAS užtikrinti
sklandų, nenutrūkstamą ir veiksmingą atsiskaitymų procesą."

Sakai LB neužtikrina mokėjimo sistemos likvidumo? Oficialūs dokumentai
rodo kitaip.

"9. Lietuvos bankas kiekvienos darbo dienos pabaigoje _nustato_ ir ne
vėliau kaip iki ateinančios darbo dienos pradžios savo interneto
svetainėje skelbia informaciją apie atpirkimo sandorių sudarymui
tinkamus vertybinius popierius – ISIN kodus ir tinkamų vertybinių
popierių vertes ir pirkimo kainą, taip pat atpirkimo palūkanų normą
vienos nakties atpirkimo sandoriams sudaryti."

_Nustato_, o ne skelbia statistiką.

> Neatsimeni kaip prieš keletą metų Vilibor buvo daug
> didesnės už europines palūkanas, tuomet Šarkinas teisinosi, kad jis
> nieko negali padaryti?

Kažkada klausiau vieno finansais užsiimančio žmogėno, ką reiškė tas n
kartų pašokęs Vilibor. Tai jis sakė, kad tuo bankai norėjo pasakyt -
eikit visi @#%# - niekam ir jokių naujų paskolų už jokias palūkanas. Ir
iš tiesų - Šarkinas niekaip negalėjo priversti komercinių bankų teikti
paskolas, kai ne tik LT bet ir pusės pasaulio ekonomika važiavo žemyn.

> Na tai kad ir šios vasaros pradžioje kai buvo paskelbti gandai apie
> Swedbank, kai kur bankomatuose pritrūkdavo pinigų.

Kai pvz. apie banką paskleidžiami gandai ir dėl to staigiai išauga
grynųjų poreikis, arba Akropolyje vyksta akcija Jamam ir bankomate
pristinga grynųjų yra viena. Visai kita, kai bankas oficialiai nei iš
šio nei iš to paskelbia - "gerbiami klientai, pinigų mes nebeturime.
Ačiū už dėmesį ir viso gero, buvo malonu bendradarbiauti".

> prasidėjo nuo tavo teiginio, kad LB tokiu atveju komerciniams bankams
> neva pinigų kiek nori duoda LB, o aš teigiu, kad LB tokios funkcijos
> neatlieka, bankai tų pinigų turi prasimanyti patys.

http://www.lb.lt/pinigu_politika
Lentelėje aiškiai surašytos likvidumo palaikymo operacijos - bazinės
valiutos pirkimas/pardavimas, dienos ir vienos nakties atpirkimo
sandoriai, atviros rinkos operacijos. Vis dar sakysite, kad LB nepalaiko
likvidumo, nors pats LB teigia, kad palaiko?

> "Latviškojo "Swedbank" valdytojas Maris Mančinskis pirmadienio rytą
> Latvijos televizijos LNT eteryje paskelbė, kad per sekmadienį sunerimę
> kaimyninės šalies piliečiai iš bankomatų ir banko sąskaitų išsiėmė
> beveik 10 mln. latų. Skelbiama, kad pinigus atsiėmė maždaug 10 tūkst.
> latvių.
>
> Tačiau pasak M. Mančinskio, tai nė kiek netrikdo banko veiklos, kadangi
> išsiimta suma pinigų sudaro viso labo 1 proc. turimo depozito.

Tai būtent - kai apyvartoje milijardai, tai milijonas šen ar ten neturi
daug reikšmės.

> Ne tai kad pašokdino, bet įsmeigė paskutinę vinį į braškančią sistemą.
> Dėl to išsikraustymo, tai čia jau nuvažiavai į lankas - lito kurso
> stabilumas euro atžvilgiu tikrai nėra emigracijos į UK priežastis.

Jei taip pakapsčius giliau, tai būtų galima parodyti, kad fiksuotas
valiutos kursas
(ypač prie šalies, kurios ekonomika turi labai mažai ką bendro su
Lietuva, valiutos) nepadeda išnaudoti viso ekonomikos potencialo, iš to
kyla mažų pajamų, nedarbo ir emigracijos problema ;)