Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-01-22 15:09:57
LB išleisti litai padengti eurais. Tuo tarpu komercinių bankų sąskaitų
joks LB nedengia, nes tai ne litai, o komercinio banko įsipareigojimai
klientui grąžinti litus. Aišku, visos sąskaitos yra privalomai dengtos
arba tikrais pinigais (litais, eurais), kurių negali būti mažiau ne
nustatytas procentas nuo surinktų indėlių, arba išduotomis paskolomis,
visą tą balansą ir jo perspektyvas kontroliuoja LB.

Problemos kyla tuomet, kai komercinis bankas nesugeba atsiimti didelės
dalies išduotų paskolų arba kiti jo aktyvai tampa nelikvidūs - tuomet
dalis sąskaitų tampa niekuo nepadengtos, bankas bankrutuoja, o valstybė
įsipareigojusi kompensuoti visus indėlius iki 100 tūkst. eurų.