Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-02-13 13:23:35
> [...]
> of central bank reserves, then the easing of
> this constraint would result mechanically
> in an increase in the supply of credit. The
> Eurosystem, however, as the monopoly
> supplier of central bank reserves in the euro
> area, always provides the banking system with
> the liquidity required to meet the aggregate
> reserve requirement. In fact, the ECB’s reserve
> requirements are backward-looking, i.e. they
> depend on the stock of deposits (and other
> liabilities of credit institutions) subject to
> reserve requirements as it stood in the previous
> period, and thus after banks have extended the

Ir vėl apie tą patį - taigi savaime suprantama - jeigu CB palaiko
pakankamą sistemos likvidumą ("prispausdina" pinigų), tai atidėjimų
procentas nereikšmingas rinkos pinigų pasiūlai/paklausai. Visgi jei tas
procentas būtų nustatytas 100%, tai normali bankininkystė tiesiog
išnyktų, nes bankas negalėtų skolinti bet kokių į jį įneštų pinigų - jis
veiktų tik kaip pinigų saugykla už kurios paslaugas reikėtų mokėti. 200%
- tai jau iš viso kliedesiai, kadangi bankas negalėtų priimti pinigų net
pasaugai - paėmus pasaugoti 100 litų, bankas iš kažkur turėtų susirasti
ir pas save laikyti dar 100 litų.

> Apie ką ir kalba. Bankų indėliuose yra ~45 milijardų Lt, tuo tarpu LB
> valiutos ir aukso atsargos yra viso labo apie 20 milijardų Lt vertės.
> Taigi didelės finansų krizės atveju greičiausiai reiktų skubiai iš
> kažkur susiveikti nemažai papildomų eurų. O tai gali būti ne visai
> paprasta.

Na bet čia visai atskira tema - tai indėlių draudimo problema, o ne lito
padengimo.

> Visi tik tokiu atveju, jei kažkas Lietuvos Bankui "suveiktų"
> papildomus 7-8 milijardus €.

Taigi savaime aišku, kad tai būtų vyriausybės skolinimasis - gi ir po
Snoro uždarymo vyriausybė skaičiavo kiek dėl to reikės papildomai
skolintis. Dėl tos pačios priežasties dešimtis milijardų reikėjo
skolintis ir Airijai, nors euro jiems niekuo dengti nereikia.

> Čia jau pats sugalvojai - niekada to nesakiau. Atvirkščiai, siūlau
> baigti svaigti apie lito padengimą aukso ir valiutos rezervais.

Taigi samprotauji apie jo pilną-nepilną padengimą ir kažkodėl tai sieji
su indėlių draudimu. Jeigu viskas bus gerai, tas padengimas išnyks kartu
su litu. Bet bet kokia normali valiuta pilnai ar dalinai vis tiek yra
dengiama ir auksu, ir užsienio valiuta, vertybiniais popieriais,
daugiausiai vyriausybių obligacijomis.

> Nesikartosiu, bet 100% rezervo reikalavimas nieko iš esmės neribotų.

Tai jau atsakiau į tą absurdą.

> Bankas yra piniginė finansinė institucija (PFI, arba nemūsiškai
> Monetary Financial Institucion), alkoholikas Petras tuo tarpu tokiu
> nėra. Čia esminis skirtumas.

Esminiai skirtumai yra esmėje, o ne pavadinimuose ar įvaizdyje. Apie
esminius CB, PFI ir alkoholikų panašumus ir skirtumus jau pasamprotavau

> [...]
> The deposits constitute claims on the bank that
> are capital-certain and demandable, that is
> redeemable at a known nominal value. These
> deposits have as a key feature the provision of
> liquidity services to their owner and, in some
> cases, such as overnight deposits, can also be
> used for payment services. As described by
> Diamond and Dybvig, this transformation of
> illiquid claims (e.g. bank loans) into liquid
> claims (e.g. bank deposits) is a key defining
> element of a bank. Non-monetary financial
> intermediaries do not provide their customers

Kuri vieta čia tau neaiški? Kaip visada - teigi kad pasiskolinus 100 Lt
iš banko ir juos vėl ten padėjus, banke litų padvigubėjo?

> Mano "nesamonės" bent jau paremtos informacija iš ECB, FED ir kitų
> šaltinių, o ne wikipedijos ;)

Neužtenka tik perskaityti tas "nesąmones" - reikia jas ir suprasti. O
tam labai padeda wikipedijos, vadovėliai, paskaitos ir pan.