Tema: Re: Del galimu progresiniu mokesciu
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-04-23 18:53:45
Na va kaip gražu, tikrai tas exceliukas, kurio man labai reikėjo, bet tingėjau ieškoti.

10.1Mlrd pajamų iį PVM.
jei 18% -> 24%, tai gaunasi skaičiukas 13.5Mlrd.
Tarkime, kad tai pernelyg optimistinis skaičiavimas, ir realiai gautųsi kad ir 2.5Mlrd (nes dalis užspaus kojinėse pinigus, kiti tiesiog neuždirbs, ir t.t.), betgi vistiek viskas būtų per vartojimą.

2.5Mlrd nuo visų 20 gaunasi visai gražus 12.5%  VISO per pajamas gaunamo biudžeto padidėjimas.

Paskaičiuojam išaugusius akcizus (nežinau kiek išaugo globaliai, bet tarkime 10%, tai realiai padidėtų tik 3-5% dėl sumažėjusio vartojimo), gausis dar papildomai ~17Mln pliusiuko.

Kas įdomiausia - tai PVM slėpimas mano subjektyvia nuomone jau tikrai atgyvenęs dalykas. Kas vakar jį slapstė, tai ir rytoj slapstys, tačiau verslui iš esmės tai nekandžiotų stipriai, nes PVM gulasi ant vartotojų. Taigi tarpusavio atsiskaitymams įmonėms tikrai nėra reikalo slėpti PVM, o norint pritraukti klientus būtų viršpelniai mažinami KAINŲ mažinimo būdu.

Gi pagrindinės pvz mano pinigų rijikas (>50%) yra Maxima. Na tai mažiau nusipirkčiau, nes realiai nepavežčiau. O jei jie norėtų parduoti, mestų kainas arba viliotų nuolaidomis (prieš tai sukėlę kainas).

O dabar tik pabaksnojo ten kur jautru, ir kelia sumaištį. Tai vietoj padidėjimo jie gaus sumažėjimą. Kepsim bedarbius kepsim.

Skeptikams galima paskaityti straipsniuką apie tai, kaip darbuotojo motyvaciją įtakoja algos pakėlimas NETGI tuo atveju, kai perkamoji galia jau seniai sumažėjusi. Taigi darytina išvada, kad IŠLAIDŲ padidėjimas + pajamų NEmažėjimas yra visai kęstinas reiškinys, gi atvirkščiai - pajamų mažėjimas, nesvarbu kad išlaidos nedidės - BLOGAS motyvuojantis ėjimas. Ne be reikalo yra DK parašyta, kad algos mažinti negalima. Didinti - nebūtina, bet mažinti - negalima!!!!

Johnas

P.S. Galiu prikarksėti, kad dar šiemet sulauksime normalesnio PVM padidinimo. Nebent aš labai labai stipriai kažkur klystu. Tačiau jau bus šaukštai po pietų. Prisišiko, prisišiko. One cannot unring the bell. Priemonės bus geros, bet netinkamu laiku panaudotos, ir jos tikrai neatstatys visų tų griuvėsių, kurie jau padaryti.