Tema: Re: Del galimu progresiniu mokesciu
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-04-22 18:40:43
Aj, dėl Sodros ir PVM - ne, nemaišau, tiesiog suplaku abu mūsų aptariamsu variantus.

1 variantas - mano siūlomas PVM didinimas, ir tu paskaičiavai kad nuo 2000Lt gaunasi papildoma 160Lt našta. Taigi, aš sakyčiau kad ne visai teisingai paskaičiavai.
24%-18% = 6% papildoma našta vartotojui. Paskaičiuojam, kurmiai:

A) Gauni į rankas 2000Lt. Už visus nusiperki prekių, sumoki 18% PVM, taigi sumoki 305Lt į biudžetą.
B) Gauni 2000Lt, už visus nusiperki MAŽIAU prekių (arba galbūt PIGIAU, prekybiniai antkainiai mažėtų), sumoki 24% PVM, o tai sudaro 387Lt.

Ką turim? našta padidėjo 82Lt. Nuo 2000Lt į rankas tai sudaro 4.1%. Tokia tad sumažėjusi perkamoji galia. VISŲ vartotojų.

2 variantas (tavo, ir dabartinis) - kalti autoriams ir individualistams, t.y. išnaikinti veiklesnius, protingesnius žmones, ir grūsti juos priverstinai dirbti juodadarbiais pas kitus darbdavius (na, mokesčių suvienodinimas gi, ane?), o dar geriau - lįsti į biudžetines įstaigas, kurios apsčiai pritinusios pinigų tikriausiai, ane?

A) Užsakovui suma 2353Lt, gauni 2000Lt į rankas. Sumoki 18% PVM 305Lt. Viso 658Lt TOTAL mokesčių.
B) Užsakovui suma 2353Lt, sumoki 272Lt GPM (nes sutarties suma mažesnė), 163Lt Sodrai, dar 539Lt sumoka užsakovas Sodrai, lieka į rankas 1379Lt. Nuo jų pavartoji 19%PVM (262Lt). Skaičiuojam mokestinės prievolės skirtumą. 974+262 = 1236Lt.

Buvo: 658/2353 = 28%;
Tapo: 1236/2353 = 52.5%.
Naštos padidėjimas: 578Lt, tai sudaro 24.5% nuo 2353Lt. Bet tik "išskirtiesiems".

Taip, skaičiuoti galima įvairiais būdais, mano pateiktais pavyzdžiais globaliai remtis neprivaloma, kaip pagrindą galima imti atėmus GPM, ar pan. Tačiau proporcijos juk nuo to nepasikeis.

Bet kuriuo atveju atsakymas  - ne, nemaišau PVM, GPM ir SODros. (nors pastarosios tarifų bazė AFYGIET kokia įdomiai sudėtingai išskaidyta, kad eilinis tūpas pilietis akivaizdžiai nematytų, kiek realiai susidaro sudėjus 6+3+24+4).

Kas keisčiausia - tai kad mano PENSIJOS šis pertvarkymas beveik neįtakos, oj neįtakos. O sveikatai apsidrausti aš norėčiau pasirinkti SAVO draudiką. Su man žinomais tarifais, kas už ką, ir t.t., o ne 3% į pensijų fondą, 24% "ligoniams".

Johnas.

P.S. Galima replikuojant be abejo numesti "o ką daryti su seneliais?". Nežinau, nu. Aš tik sakau, kokiu būdu aš matau neteisybę ir globalų bardaką iš savo ciniškos varpinės. :) Senelius lai remia iš KAM asignavimų.:)))