Tema: Re: Šiaip idėja (pensija)
Autorius: Dex
Data: 2010-07-22 00:47:08
Vat čia yra visa vinis. Kas sumokėjo, tas ir gauna yra aktualu tik tai
žmonių daliai, kuri gyveno ir dirbo ano šimtmečio antroje pusėje, tobiš
pensijinėje sistemoje ir mokėjo ir dabar tikisi. Todėl kyla natūralus
noras gauti pagal tai, kiek sumokėjai. Tai yra suprantama. Tačiau, jei
pabandytum nors akimirkai pažiūrėti nešališkai (įsivaizduoti, kad kad ką
tik gimėi ir niekam nieko nemokėjai) iš karto turėtų pasimatyti, kad
šitoks mokėjimas yra nelogiškas. Kadangi (įsivaizduokim) tamsta nemokėjo
nieko (na tik minimalia dalį į fondą, už kurią bus išlaikomi tie,
kuriems reikės valstybės pagalbos), tai natūraliai ir nebegalės kilti
joks noras "gauti pagal tai, kiek sumokėjau" nes nebuvo jokio mokėjimo
(bereikalingo, tik fiksuotas, fondui). Gyvenau, dirbau (sau), taupiau
(sau), vaikus auginau (su intencija į senatvę) ir neturiu jokių iliuzijų
apie kažkieno mokėjimą man ryšium su mano pajamomis. Pajamos taigi visą
gyvenimą buvo mano. Kodėl kažkas turi mokėti man senatvėje pagal tai,
kiek aš uždirbau per savo gyvenima sau? Ar aiški mintis?

Galų gale, niekas gi nesiūlo mesti tamsta po tankais. Pereinamas
laikotarpis galėtų ir turėtų būti.

Liūdniausia man tai, kad žmonės ant tiek įtikėję tokių sistemų teikiamom
"privilegijom", kad net pirštu parodžius puvinius jie kryžium stoja už
ją ir gatavi tave sutrypti :)

Socialinio draudimo fondas įgytų tikrąją savo paskirtį - socialinis
draudimas. Mokėtum už tai, kad gali tekti tave išlaikyti valstybei. Bet
tik kad "GALI TEKTI". SOCIALINIS DRAUDIMAS. Greičiausiai kad neteks.
Paprastai vaikai pergyvena savo tėvus. Tuo tarpu dabar yra prisiimtos
kažkokios nepamatuotos neaiškios funkcijos (fondo), kurių įgyvendinti,
deja, nesigauna.

Faktas vienas - kuo daugiau ir kuo skirtingesnių mokesčių - tuo daugiau
proto pi;%mo tautai.

Tokia sistema tikrai bus, tai tik laiko klausimas. Siūlyčiau įžiūrėti
jos pliusus, vietoj aklo nusistatymo.

Beje, dar pastaba. Preliminariais skaičiavimais, didžiajai daliai toks
perėjimas turėtų patikti vien dėl to, kad rezultate jie (seneliai) gautų
daugiau lėšų, nei gauna dabar. Man keistas tamstos nepasitentinamas
siūloma idėja, tarsi pats nemokėtum mokesčių? :)

Dėl mokytojo - dėja, tačiau bet kuriame darbe dirbant galima taip
pasinerti į jį, kad nesusirasti žmonos ir likti vienišu. Tai nebūtinai
yra mokytojo požymis. Dėl vienišų žmonių, jau buvo kalbėta, veiktų
Socialinis Draudimas (taip, kaip jis ir turi veikti).

Dex