Tema: Re: Kažkaip kvepia išsikalinėjimu... Vėjo jėgainės
Autorius: bet_kas
Data: 2010-08-18 15:59:48
"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> parašė naujienų
news:i4c783$7d9$1@trimpas.omnitel.net...
> 1) Ar valdžia yra morali?
> 2) Ar jos veikla yra efektyvi, t.y. ar nėra pigesnių būdų gauti tą patį?
> 3) Ar valdžia yra būtina ir / ar neišvengiama?
>
> 1) Turbūt neprieštarausi, kad smurtauti prieš nesmurtaujančius žmones (ar
> grasinti jiems smurtu) yra amoralu (jei nesutinki - nėra prasmės tęsti,
> nes jei manai, kad smurtauti yra gerai, turėtum su manimi ne diskutuoti, o
> susidoroti fiziškai). Jei su šiuo klausimu sutinki, turi sutikti, kad
> valdžia yra amorali, kadangi valdžia pagal apibrėžimą yra žmonės, kurie
> gali teisėtai smurtauti prieš visus kitus žmones.

Vilkai yra amoralūs, nes smurtauja prieš kiškius, avis ir kitus gyvūnus.

> [...]

> paslaugos, kurios būtų suteikiamos rinkoje, taigi manymas, kad be valdžios
> gyvenimas būtų blogesnis, yra nepagrįstas.
>
> Be to jei kalbėti apie asmens ir nuosavybės apsaugos paslaugą, yra
> absurdiška manyti, kad vienintelis būdas apsaugoti savo daiktus nuo
> plėšikų yra suteikti keliems žmonėms teisę plėšti mane kada patinka ir
> kiek patinka.
>
> Taigi, valdžios "paslaugos" yra lygiai tiek pat paslaugos, kiek yra
> paslauga reketininkų "apsauga" - tos "paslaugos", kaip kad ir pats
> eufemizmas "valdžia" (o ne tiesiog reketininkai), yra tik priedanga

Taip, kiškiams be amoralių vilkų būtų blogiau, nes:
a) patys sau suėstų visą žolę
b) sulėtėtų kiškių kojos ir sutrumpėtų ausys, nes neliktų pavojaus => tai
būtų nebe kiškiai, o net neaišku kas
c) efektyviau už vilką yra kitas, stipresnis vilkas.

> 3) Šis klausimas yra sudėtingiausias, todėl nebandysiu į jį atsakyti
> trumpai. Jei tikrai šis klausimas įdomus, reiktų paskaityti nuorodas,
> kurias daviau.

Socialinis darvinizmas ir tiek.