Tema: Re: Kažkaip kvepia išsikalinėjimu... Vėjo jėgainės
Autorius: RaR
Data: 2010-08-14 10:38:14
Nežinau iš kur autoriai ima visą tą statistiką, nes ten jos nėra kam rinkti. Neseniai peržiūrėjau vieno danų žurnalisto dokumentinį filmą apie tai, kaip jis važiavo susitikti su Somalio piratais, tai man ta anarchija labai patraukli nepasirodė. Sostinėje, milijoniniame Mogadiše, jokios infrastruktūros nėra - žmonės gyvena griuvėsiuose, kanalizacijos ir vandentiekio nėra, šiukšlių niekas neišveža. Aplinkui šiukšlių kalnai, naudojamas lietaus vanduo, kuris surenkamas tiesiog iš duobių, į kurias prilyja. Bankinės sistemos irgi nėra, nes niekas neužtikrina saugumo. Valiuta smagiai keičiama - gatvėje sukrautos banknotų krūvos, ji pasveriama, ir žmonės su karučiais ją išsivežioja. Pastoviai vyksta susišaudymai, ponas tas, kuris geriau ginkluotas. Žurnalistas turėjo samdytis automatais ginkuotus sargybinius ir judėti po miestą panašiai kaip amerikiečių jūrų pėstininkai filme "Black hawk down". Išvykstant į provincija, jis turėjo samdytis septynis gerai ginkluotus sargybinius.

Iširus valstybinei kariuomenei ir nesant pakrančių apsaugos, prie Somalio pakrančių pradėjo plaukti užsienio laivai ir žvejoti jos teritoriniuose vandenyse bei, kas dar blogiau, pilti įvairias nuodingas atliekas. Somaliečiams pradėjus masiškai piratauti, ši problema kažkiek išsisprendė. Anarchistų propagandistai kalba panašiai kaip dabartinis Somalio prezidentas: "Jūs netikėkite tuo, ką kiti apie mus sako, ką išgirstate ar pamatote. Pas mus joks karas nevyksta. Jei girdite sprogimus ar susišaudymus, tai tik pasilinksminimai, panašiai kaip kiniški fejerverkai. Na, pas mus laisvi žmonės, pas juos automatai ir granatsvaidžiai, bet negi reikia uždrausti žmonėms linksmintis?"

Laikas pagaliau suprasti kad anarchija - visiškai priešinga laisvai rinkai. Laisvos rinkos veikimą užtikrina valstybės įstatymai bei smurtinės struktūros, saugodamos privačią nuosavybę, sutarčių vykdymą, judėjimo bei prekybos laisvę bai visą kitą. Anarchijos sąlygomis laisva rinka gali būti tik Gariūnų turgaus lygio ir dydžio. Ir tai, kai joje įsigali viena gauja, renkanti mokesčius ir į vedanti savo tvarką. Bet tai jau iš esmės mini valstybėlė. Šiuolaikinė ekonomika su ilgalaikėmis stambiomis investicijomis, sutartimis, paskolomis ir kitkuo neįsivaizduojama be įstatyminės sistemos ir jų veikimą užtikrinančių stabilių valstybės struktūrų. Neveltui įvairių organizacijų vertinimai geriausios verslo sąlygos yra rinkos ekonomikos valstybėse su tvirta ir stabilia centrine valdžia - Singapūre, Skandinavijos šalyse, Šiaurės Amerikoje ir pan.

"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message news:i444oa$30m$1@trimpas.omnitel.net...
Ir kas gi atsitiko apart to, kad daugumos žmonių gyvenimas daugelyje sričių pagerėjo kartais (šaltiniai http://www.peterleeson.com/Better_Off_Stateless.pdf ir http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchy_in_Somalia)?

--
Doc