Tema: Re: Kažkaip kvepia išsikalinėjimu... Vėjo jėgainės
Autorius: Laimis
Data: 2010-08-16 17:13:28
Doc rašė:

> Aš niekur nešokinėju, o atsakau į tavo argumentą "be legalizuoto
> reketo žmonės gyventų blogiau, nes susilpnėjus valdžiai atviro smurto
> padaugėja", kurį bandai įrodyti argumentacijos klaidomis "argument
> from apocalypse" (jei nebūtų valdžios, būtų labai blogai), kas yra

Deja, tai dar vienas istorinis pavyzdys, kuris byloja, kad be stabilios
valdžios, režimo ir tvarkos kyla suirutė, padidėja, pasireiškia smurtas.

> tas pats kas sakyti, kad "jei nebūtų vergovės, būtų labai blogai"; ir
> "appeal to tradition" (kadangi istoriškai susiklostė taip kaip
> susiklostė, dabartinė situacija yra geriausia įmanoma ir
> neišvengiama), kas yra lygiai tas pats kas gyvenant 18 amžiuje

Lygiai taip pat, pats darai tą pačią klaidą (jei jau aš ją darau); jei
susiklostė taip, kad Somalyje kilus anarchijai (iš tikrųjų griuvus
griežtam režimui-diktatūrai, kuris neabejotinai buvo stagnacijos
priežastis) ir atsiradus laisvei, kurios iki tol nebuvo, suaktyvėjo,
pradėjo vystytis ekonomika, tai nebūtinai įrodo, kad visa tai kilo ir
tęsiasi tik dėl anarchijos. Tai niekaip neįrodo, kad nebūtų dar geresnės
situacijos (ir daug aktyvesnio šalies vystymosi visomis prasmėmis), jei
dėl anarchijos nebūtų kilęs pilietinis karas, o piliečiai/gyventojai
būtų išsirinkę stabilią, įtakingą, remiamą šalies valdžią, kuri
palaipsniui pasuktu liberaliuoju/demokratiniu keliu. Pats priimi
prieštaringą (net jei ir fenomenalų) Somalio ekonomikos augimo pavyzdį,
kaip argumentą („taip susiklostė“ ir „neišvengiama“, „ko ir reikėjo
tikėtis“), atmesdamas numanomą/prognozuotiną alternatyvųjį stabilios,
tvirtos valdžios scenarijų (kuriam pagrįsti yra aibės istorinių režimų
griūties, transformavimosi pavyzdžių) kaip neįmanomą ar neabejotinai
prastesnį/blogesnį (nes anot tavęs „smurtinį, prievartinį“).

> Kas liečia suirutes - jei faktas, kad atviro smurto padaugėja banditų
> gaujoms pradėjus kovoti dėl įtakos zonų ar / ir banditų aukoms

Kodėl banditų gaujos randasi ir kodėl jos kovoja dėl įtakos anarchijoje,
kurioje, pasak tavęs, turėtų klostytis gerovė?

> pradėjus atvirai priešintis banditams, įrodo, kad be legalizuoto

Kas ir kaip priešinasi banditams (kalbėdamas apie priešinimąsi banditams
bandai išskirti, izoliuoti, poliarizuoti smurto šaltinius, lyg jie būtų
tik izoliuotai-apibrėžti, išoriniai, atskirti nuo santvarkos, nukreipti
į gyventojus, bet atsisakai suvokti, pamatyti, kad jie kyla (ir) iš
vidaus: iš tų pačių gyventojų, iš pačios visuomenės/kultūros,
*santvarkos*, t.y. suirutės), jei įvairios niekaip ar labai menkai
kontroliuojamos, bemaž niekam neatskaitingos, nepaklūstančios
„savisaugos“ grupuotės žudo ir persekioja civilius, prievartauja ir
žaloja moteris? Tai vykstantis smurtas suirutėje, smurtiniai
konfliktuojančių/kariaujančių pusių susidūrimai, dėl kurių kenčia visa
šalis ir dauguma gyventojų. Pats teigi, kad ši santvarka savaime
susireguliuos (turėtų susireguliuoti), tačiau atskiros Somalio sritys
vistiek yra diktatoriškų, despotiškų grupuočių įtakoje/valdžioje ir
savireguliacija (visakeriopai padedant) taip ir neįvyko per 20 metų, tik
susiklostė trapus apsišlifavusių ir konfrontuojančių jėgų status quo,
ekvilibriumas, kuris, mano nuomone, neabejotinai virs naujais
konfliktais ateityje, kol neliks aiškaus (vieno ar kelių; skylant
valstybei) nugalėtojo, arba tokia trapi ir vegetuojanti būsena tęsis ir
toliau, kol „anarchinis ekonomikos augimas“ pasieks netolimai numanomą
įsisotinimą ir apie tolesnę (ir ikšiolinę) pažangą, vystymąsi, nesant
stabilumo, bus galima pamiršti...

  reketo žmonės gyventų blogiau, vergų maištai turėtų "įrodyti", kad
> vergovė yra a) morali; b) neišvengiama, ar ne?. Abiem atvejais tai
> yra argumentacijos klaida "non sequitur".

Aš nesivelsiu į tavo šokinėjančių klausimų logikos žaidimą. Tai tavo
stilius/technika diskutuoti atsitraukiant nuo gilesnių įrodymų,
pagrindimo, analizės -- pateikti, užmėtyti tolimų, veik nesusijusių
analogijų logikos klausimėliais ir iš to daryti apibendrintas išvadas
dėl konkrečiųjų teiginių, reiškinių.

> Tai kad skaitom, ir ji rodo, kad žmonių gyvenimas pagal daugumą
> vertinimo kriterijų reikšmingai pagerėjo tiek lyginant su laikotarpiu
> iki valdžios subyrėjimo, tiek lyginant su kaimyninių šalių progresu
> per tą patį laikotarpį
> (http://www.peterleeson.com/Better_Off_Stateless.pdf).

„Although a properly constrained government may be superior to
statelessness, it is not true that any government is superior to no
government all“. Mano akimis, šis sakinys puikiai apibūdina visos
publikacijos esmę. Sunku su tuo nesutikti.

Galima tau analogiškai užduoti (logikos) klausimą? Jei po LTSR
subyrėjimo atsikūrė Lietuvos valstybė, kurios valdžia, anot tavęs,
veikia prievartos metodais ir mechanizmais, tačiau pagal daugumą
kriterijų gyvenimo sąlygos pagerėjo, ar tai neįrodo/nereiškia, kad LTSR
valdžia/režimas buvo blogas, o atsikūrusi valdžia/santvarka yra dauguma
atžvilgių geresnė/pažangesnė...?

Neabejoju, kad surastum aibę publikacijų LTSR režimo gerovės paneigimui
ir dabartinės santvarkos pažangos pagrindimui iš šių pozicijų.
Ir labai sunku būtų (veik neįmanoma) rasti pavyzdžių, rodančių,
pagrindžiančių, kad suirutė vietoje šiuolaikinės santvarkos (ar net
vietoje LTSR režimo) mūsų valstybei (jos egzistavimui) būtų buvusi
palankesnė.

Yra ir tokia statistika:
http://www.amnestyusa.org/all-countries/somalia/page.do?id=1011237
http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2003/27751.htm