Tema: Re: Ar tai yra normalu? :)
Autorius: sansas | pix.lt
Data: 2011-04-11 15:52:49

Tema tokia gana aiški:
a) jeigu tau moka ir tu sugebi paimti daugiau, tai nedirbk už siūlomą sumą
b) jeigu 'didelė krizė, bėda' ir valgyti bent kažką reikia, ir 50
Lt/val. yra pinigas ~;-)
c) įrangos kokybė turėtų žengti su poreikiais ir darbo specifika, o
klientui neturėtų itin rūpėti, kokia įranga dirbi, nes fotografo pareiga
atlikti darbą gerai, saugiai ir pageidautina laiku.

Plačiau:
a)
Mano gairės šeimyninei foto:
http://www.seimosfoto.lt/krikstynu_fotografavimas.htm
Pasakytina, kad paklausimų nėra daug, nes 'ne 200 Lt', bet tai yra labai
gerai: kam tikrai norėsis ir patiks - suras prašomą sumą. Kad 'už
tvoros' kaimynas su Canon 500D pigiai fotografuoja, manęs niekaip
neįtakoja, nes orientuojuosi į savo klientą. Arba norės mano požiūrio
arba ne. Na, negali gi visi visko įpirkti, tai irgi suprantama.

b)
Esu fotografavęs už mažiau 200 Lt, 1 val., Sekmadienio popietė,
Vilniuje. Labai norėjo ir šiek tiek žmones pažįstu. Nuotraukų tvarkymas
užtruko plius ~2,5 val. Pažiūrėjau tai pusiau kaip į labdarą ir tiek;
rezultatu liko patenkinti...

c)
Čia, matyt didžiausių diskusijų verta tema :-)) Kaip ir ne paslaptis,
kad ir su Nikon D70 galima puikių kadrų padaryti ir su Nikon D3x ar
Canon Mark IV gėdos apturėti. Kaip ten bebūtų fotografuoja žmogus, ne
įranga, bet... mano nuomonė tokia, kad kartu su fotografo kvalifikacija
turėtų natūraliai tobulėti ir naudojama įranga. Hobis lieka prie hobio,
nors tam kai kurie net skiria daugiau, nei kiti save vadinantys PRO
fotografais, bet jeigu imi pinigus, ar net iš to gyveni (ypač
proginiuose dalykuose) rizikuoti prasta įranga ne vieta.

Iš savo praktikos pasakysiu, kad esminis perėjimas prie visiško blykstės
atsisakymo yra laaabai nepigus malonumas, bet tik taip galiu darbuotis
man priimtinu stiliumi. Ir tai ne tik kad kainuoja, bet yra ir
įvertinama paslaugų kainoje. Nesunku suskaičiuoti reikiamas lėšas
įrangai (Nikon D3s, atsarginis D7000, Nikkor 24mm f/1.4G, Sigma 50mm
f/1.4 HSM, Sigma 85mm f/1.4 HSM, Nikkor 14-24mm f/2.8G, Nikkor 24-70mm
f/2.8G, Nikkor 70-200mm f/2.8G VRII, na plius dar macro/micro 60mm
f/2.8G), greitos ir patikimos CF/SD Lexar 233x - 300x, priskaičiuokime
padorią kompiuterinę sistemą 8GB RAM su EIZO ColorEdge 24" monitoriumi,
NAS serverį duomenų saugojimui, atsargines, archyvines kopijas,
spausdintuvą 'gražiems' DVD pateikti, programas, tada dar pagražinkime
žinių darbo valandomis skirtomis fotografiniam požiūriui formuoti,
tobulinti, (kas būtų labai sudėtinga apskaičiuoti finansiškai),
įvertinkime laiką, skirtą medžiagai iki atidavimo apdoroti, papildykime
reklama, www kūrimu, palaikymu ir t.t. ir gana juntama suma apie 50.000
Lt atrodys visai nedidelė... Kažką praleidau? Žinoma! O kurgi
investicijos į naują įrangą, atidėjimai galimai ligai ar būsimai
(kažkada ji vis vien ateis) pensijai? Juk minimalios Verslo liudijimo
įmokos SODRAI negarantuos net padoresnio egzistavimo.

Taigi, paprastai kalbant, neskaičiuoti įrangos vertės, jos nusidėvėjimo,
arba kaip kolega išsireiškė, nuomos yra paprasčiausia neprotinga.
Įrangos nuoma - visai normalus dalykas, nebūtina visko turėti pačiam,
jei gali garantuotai išsinuomoti, deja čia su Nikonu prastai. Arba
neturi, ko reikia, arba nėra garantijos, kad netikėtai prireikus turės,
ko reikia. Vadinasi, šiuos turėjimo kaštus vienaip ar kitaip bent
dalinai dengia klientas, kai įskaičiuoji į teikiamų kainą. O čia jau ir
apetito ir savęs pozicionavimo rinkoje dalykas. Na, gal ir norėčiau, kad
man mokėtų po 2500 EUR už dienos fotografavimą, bet kol kas taip dar
nėra, tenka tenkintis LTL išraiškomis ~;-)

Iš kitos pusės, nėra ko verkti, juk darai mėgstamą darbą, jeigu
susidėlioji, net turi laisvo laiko... ~:-D

p.s.
REKLAMA :-D čia mano wed kainos:
http://www.jusufoto.lt/vestuviu_fotografavimo_kainos.html

sansas | Mindaugas