Tema: Re: Biblija Vaikams - Vilniuje
Autorius: Toxis@ze_yvil_place
Data: 2010-08-24 14:45:17
kadangi neturiu poranka (darbe) kanto, o originalo kalba deja jo neteko skaityt, gal pradzhiai pakaks ishtraukos ish  prof A. Plėšnio "Analitinės Krypties filosofija": "Savąjį tyrimo būdą Kantas vadina transcendentaliniu, skirdamas jį nuo transcendentinio tyrimo. Mat transcendentinis tyrimas, anot Kanto, peržengdamas patyrimą, siekia pažinti daiktą tokį, koks jis yra savaime (tai, ką Aristotelis vadintų būtimi pirmąja prasme), o tai, atseit, neįmanoma. O transcendentaliniu Kantas vadina „kiekvieną pažinimą, kuriam apskritai labiau rūpi ne objektai, bet būdas, kuriuo mes pažįstame objektus, kiek šis būdas turi būti galimas a priori“5. Vadinasi, metafizika, kuri siekia būti mokslu, o ne nuolatinių ginčų, prieštaravimų ir klaidų arena, privalo tirti ne transcendentinius objektus, bet pažinimo būdą, kiek jis galimas a priori. Pažinimo būdas, o ne būtis yra pagrindinis, Kanto požiūriu, filosofijos uždavinys. Kanto vartojamas žodis transcendentalinis gali suklaidinti mažiau atidų skaitytoją. Lygiai kaip „transcendentalinis pasaulio pažinimas“ reiškia būdo, kuriuo pažįstamas pasaulis, o ne pasaulio pažinimą, taip ir „transcendentalinis Dievo pažinimas“ nereiškia Dievo pažinimo. "

Plėšnys А., "Analitinės Krypties filosofija" Leidykla: VU leidykla 2010 m.  p. 7