Tema: Re: Stereo sistema
Autorius: Icetom
Data: 2009-03-19 11:58:42
Tikiuosi, TOMZy nesupyks, jei papildysiu ;)

DAC veikimo vaizdine medžiaga, tikiuosi padės suprasti:
http://www.denon.co.jp/products2/avc3808a.html
http://www.dts.com/DownloadDocument.aspx?q=a5838c0f-3870-4910-823d-ca7bc18bd8e3
(žiūrėk nuo 8 psl. lankstinuko)

1) DAC yra paskutinis ir turbūt esminis etapas garsui patenkant į
kolonėlėse.
2) DAC taip pat atsako už perduodamo garso kokybę link stiprintuvo iš
Blu-ray/DVD/CD grotuvo analogine jungtimi (stereo ar 5.1/7.1 RCA jungtimi).
Dabar suabejojau kaip yra perduodant skaitmeniniu būdu (optiniu ir coax),
išskyrus HDMI - ar iš grotuvo be apdorojimo eina link stiprintuvo ar vis dėl
to praeina pro kokius garso apdirbimo procesus?

> Tai labai labai svarbus komponentas garso atkūrimo technikoje. Keitiklis
> jau yra grotuvuose, bet jei grotuvo kaina santykinai nedidelė, tai ir pats
> keitiklis įdėtas ne aukščiausios kokybės - keliadešimties litų vertės.
> Todėl ir perkami atskiri išroriniai - naudojant pigų grotuvą su optinu
> išėjimu, galima turėt nepalyginamai geresnį garsą.

Dar kitaip pradinis stipr. tiesiog valdo garso šaltinius, tačiau
"neužmaitina" kolonėlių. Kolonėles tokiu atveju "užmaitina" galios
stiprintuvas (abiems garso kanalams - kairė/dešinė) arba mono (kiekvienam
kanalui atskirai). Kiek perskaičiau info internete pradinis+ galios ar mono
naudojami pagrinde kai naudojamos 1) didelės galios reikalaujančios
kolonėlės, 2) kai kolonėlės yra mažesnio jautrumo 3) kai norima pagerinti
žemų atkurimą, ne bumbsėjimo prasme (kaip supratau čia daugiausia įtakos
daro galios ir mono stiprintuvai.) Parašykit ar teisingai suprantu ir
papildžiau.
> Pradinis - tai stiprintuvas, kuris neduoda jokios naudos be galinio
> (galios) stiprintuvo. Juos sujungus į vieną ir gausim integruotą. Na,
> laikoma, kad garso kokybė bus geresnė naudojant šiuos du atskirus (aišku,
> jei jie dera tarpusavyje), aiku, jei jei nebsu pigesnį už vieną integruotą
> :)
>
> Mono stiprintuvai jungiami atskirai po vieną prie kiekvienos kolonėlės.

Be to ką paminėjo TOMZy dar yra toks tipas Blue-ray/DVD/CD grotuvas, ką
dauguma naudojame :). CD grotuvas garsą apdoroja savyje (CD nuskaitymo
mechanizmas+DAC ir pan.). CD transportas tik perduoda informaciją
apdorojimui. Todėl su CD transportu būtina naudoti DAC'us arba jungti prie
integruoto stiprintuvo. Teisingai supratau?
> CD transportas – cs nuskaitymo mechanizmas (lazeris, ...) - irgi labai
> svarbu komponentas - jei cd nuskaitomas nekokybiškai, nebus ir kokybiško
> garso, kad ir kokia brangi ir kokybiška būtų likusi technika.
>
> Tai vat tokia teorija, o praktiškai galima irgi pabandyt :)

Ką turi omeny? Kad norėsis vis gerinti garso atkūrimą? :)