Tema: Re: Situacija del parkingo Bustuvos kvartale
Autorius: ejs
Data: 2011-06-26 19:02:24
On 06/26/2011 05:54 PM, acer wrote:

> Bendrija valdo nama ir atstovauja visus bendraturcius.

Daugiabučio namo savininkų bendrija (toliau - bendrija) yra ne pelno
organizacija, įgyvendinanti šio namo patalpų savininkų bendrąsias
teises, pareigas ir interesus, susijusius su namo bendrojo naudojimo
objektų ir įstatymų nustatyta tvarka namui priskirto žemės sklypo
valdymu, naudojimu, priežiūra ir tvarkymu.

> Jei dalis
> bendraturciu mano kad namui nepagristai dingo parkavimo vietos, kodel
> bendrija negali reikalauti kad butu atstatyta?

todėl kad ginčas yra ekonominio pobūdžio ir susijęs su dviem rinkos
subjektais, o ne su bendrąja daline nuosavybe ar priskirto žemės sklypo
naudojimu. Bendrija turėtų teisę įsikišti jei pvz jai priskirta
teritorija bųtų pradėta naudoti pagal kitą paskirtį nei nurodyta TP
"Sklypo plano" dalyje.

 > Is savivaldybes galima
> issiimti popierius apie tai kas ir kur numatyta jei bendrija neturi. O
> jei bendrijos nariai pateikia duomenis bendrijai apie savo sutartis,
> atsiranda reikalavimas, turintis pagrinda.

pagrindas neatsiranda, nes bendrija neturi teisės atstovauti turtinius
ar ekonominius atskirų bendrijos narių interesus, nesusijusius su
bendrąja daline nuosavybe.
Pvz: statybininkų brokas, nuo vyrių nukrito durys. Bendrija neturi
teisės savo iniciatyva atstovauti patalpos savininką ginče prieš
statytoją. Bet savininkas gali įgalioti bendriją (kaip asmenį) jį
atstovauti ginče. Tai, kad bendrija atstovauja jos narius pagal
įgaliojimą, nereiškia kad ji veikia visų jos narių interesais.

> Pirkejas yra silpnoji puse, ir gali nezinoti visu istatymu vingrybiu.

6.156 straipsnis. Sutarties laisvės principas

1. Šalys turi teisę laisvai sudaryti sutartis ir savo nuožiūra nustatyti
tarpusavio teises bei pareigas, taip pat sudaryti ir šio kodekso
nenumatytas sutartis, jeigu tai neprieštarauja įstatymams.

2. Draudžiama versti kitą asmenį sudaryti sutartį, išskyrus atvejus, kai
pareigą sudaryti sutartį nustato įstatymai ar savanoriškas
įsipareigojimas sudaryti sutartį.

6.228 straipsnis. Esminė šalių nelygybė

1. Šalis gali atsisakyti sutarties ar atskiros jos sąlygos, jeigu
sutarties sudarymo metu sutartis ar atskira jos sąlyga nepagrįstai
suteikė kitai šaliai perdėtą pranašumą. Be kitų aplinkybių, šiais
atvejais turi būti atsižvelgiama ir į tai, jog viena šalis nesąžiningai
pasinaudojo tuo, kad kita šalis nuo jos priklauso, turi ekonominių
sunkumų, neatidėliotinų poreikių, yra ekonomiškai silpna, neinformuota,
nepatyrusi, veikia neapdairiai, neturi derybų patirties, taip pat
atsižvelgiant į sutarties prigimtį ir tikslą.

Restitucija?

> Todel gali nezinoti kad parkavimo vietu begant laikui gali sumazeti, ar
> ju is viso nebuti. O sitas nezinojimas tiesiogiai itakoja jo ekonomine
> elgsena, kas pagal mane jau is viso kelia PP sutarties teisetuma.

Performuluoju: pirkėjas buvo nepakankamai rūpestingas ir nepasirūpino
tinkama savo interesų apsauga.

> Tai savininkas ji ir priziuri. Sutartyje apie garaza nei zodzio, kodel
> pirkejas turi galvoti kad ji reikes pirziureti, o tuo labiau pirkti?

Todėl kad duotu atveju pirkėjas garažo nepirko. Kas pirko - pas tuos ir
įrašyta.

> O mums ir nereikia. Bendrijai svarbiausia zinoti kiek ir kur laisvu
> parkavimo vietu jai liks.

bendrija parkavimo vietų neturi.
Jei nori turėti (kaip juridinis asmuo) - turi įsirengti.

--
Žiūrėkite,
kad rašto kas vaikų akims nebeatimtų