Tema: Re: megztukas
Autorius: Rimantas Liubertas
Data: 2011-01-04 16:33:12
> Jei kopijos pasidarymas (ar atsisiuntimas iš viešos vietos) kainuoja 0
> medžiagų sąnaudų, tai lygiai tiek pat kainuoja įsėdimas į kažkokį,
> kažkieno automobilį viešoje vietoje su užvedimo rakteliais spynoje
> (atsakomybės už neteisėtus veiksmus esmės tai nekeičia)...

Su tuo skirtumu, kad pagal analogiją man įsėdus ir nuvažiavus,
automobilis lieka toje pat vietoje.

> O kaip su BK XXIX skyriumi, „Nusikaltimai intelektinei ir pramoninei
> nuosavybei“...?

Nežinau, kaip ten su tuo skiriumi, gal gerai, gal ir nelabai (tikėtina).
Tik norėjau pasakyti, kad ATPK ir BK principai skirasi šiek tiek.

> Jei pačiam nepatinka pati sąvoka vagystė, tai sutinku, kad ne visuomet
> ji korektiškai taikoma savo esme/prasme, tačiau jei kvestionuoji
> (baudžiamąją) atsakomybę už veiksmus (kai nelegaliai siuntiesi,
> kopijuoji, platini, kt.), tai negaliu sutikti.

Rašiau ne kartą, kad piratavimui nepritariu.

> [...]
> „Materialaus“ turbūt aiškinti nereikia. Iki (kvantinės) fizikos leistis
> turbūt taip pat nereikės. Taip, tai interpretavimo ir kvalifikavimo
> reikalas, tačiau tai daro teismas, remdamasis visuotine ir tarptautine
> teismine praktika. Turbūt nedaug suklysiu, tačiau man atrodo, kad
> kalbama apie visas fizines laikmenas, kuriose garsą galima įrašyti ir
> išsaugoti, nes egzistuoja kokių nors to garso išsaugojimo fazių/būvių
> (spėju -- ram'as irpan., laikinai saugant buferiuose, transliuojant),
> kurie nelaikytini materialiomis laikmenomis.

Oi, slidu čia darosi, ypač apie ssd if flash kalbant.
Be to kažkur yra kalba apie bet kokį būdą, įskaitant elektroninį, tai
net į RAM kopijuoti negali…

> „garso laikmena“ -- tai laikmena skirta garsui (ar pritaikyta,
> panaudota) garsui įrašyti ir saugoti.

Na, tarkim. Nors labai stipriai įtariu, kad įstatymą kuriant turėtą
omeny kiti dalykai.

> CD tinkamas ten, kur jis gali būti paleistas, todėl niekas tau jokių
> kitų teisių ir garantijų (kad galėsi jį klausyti visur ir kaip tik nori)
> kaip ir nesuteikė...
> Pagal mūsiškį įstatymą taip ir išeitų. O ar daug kur Europoje (ne US,
> kur galioja „Audio Home Recording Act“) yra kitaip...?

Labai nesigilinau, bet bijau, kad šiuo atveju mirga marga, dėl
suprantamų priežasčių.
Tai gal visgi laikas įstatymus peržiūrėjus, užuot ieškojus būdų CD
spaudėjus dar kažkiek laiko laikyt nepaskendusius?

ic
--
http://rimantas.com/