Tema: Re: megztukas
Autorius: Laimis
Data: 2011-01-04 13:33:57
Rimantas Liubertas rašė:

> Nuvarau, ar pasidarau kopiją? Ir kodėl automobilį, o ne arklį, ar mamutą
> kokį?

Jei kopijos pasidarymas (ar atsisiuntimas iš viešos vietos) kainuoja 0
medžiagų sąnaudų, tai lygiai tiek pat kainuoja įsėdimas į kažkokį,
kažkieno automobilį viešoje vietoje su užvedimo rakteliais spynoje
(atsakomybės už neteisėtus veiksmus esmės tai nekeičia)...

> KET taisyklėse nuobaudų visai nėra. Yra ATPK. Vagystė yra BK.

O kaip su BK XXIX skyriumi, „Nusikaltimai intelektinei ir pramoninei
nuosavybei“...?
Jei pačiam nepatinka pati sąvoka vagystė, tai sutinku, kad ne visuomet
ji korektiškai taikoma savo esme/prasme, tačiau jei kvestionuoji
(baudžiamąją) atsakomybę už veiksmus (kai nelegaliai siuntiesi,
kopijuoji, platini, kt.), tai negaliu sutikti.

> Pvz:
> Fonograma – kūrinio atlikimo, kitų garsų ar garsų išraiškos įrašas,
> užfiksuotas techninėmis priemonėmis kokioje nors materialioje garso
> laikmenoje.
>
> Whois materiali garso laikmena? O materiali negarso laikmena? O
> nemateriali laikmena?

Pasiimk LKŽ (tai juk netrukdo aiškinti sąvokos „vagystė“...)
„Materialaus“ turbūt aiškinti nereikia. Iki (kvantinės) fizikos leistis
turbūt taip pat nereikės. Taip, tai interpretavimo ir kvalifikavimo
reikalas, tačiau tai daro teismas, remdamasis visuotine ir tarptautine
teismine praktika. Turbūt nedaug suklysiu, tačiau man atrodo, kad
kalbama apie visas fizines laikmenas, kuriose garsą galima įrašyti ir
išsaugoti, nes egzistuoja kokių nors to garso išsaugojimo fazių/būvių
(spėju -- ram'as irpan., laikinai saugant buferiuose, transliuojant),
kurie nelaikytini materialiomis laikmenomis.

„garso laikmena“ -- tai laikmena skirta garsui (ar pritaikyta,
panaudota) garsui įrašyti ir saugoti.

> Kaip suprantu, jei noriu nebūti vagis, ir klausyti nusipirktą CD
> savo kompiuteryje, nešiojamame kompiuteryje ir telefone, turiu pirkti 3

CD tinkamas ten, kur jis gali būti paleistas, todėl niekas tau jokių
kitų teisių ir garantijų (kad galėsi jį klausyti visur ir kaip tik nori)
kaip ir nesuteikė...
Pagal mūsiškį įstatymą taip ir išeitų. O ar daug kur Europoje (ne US,
kur galioja „Audio Home Recording Act“) yra kitaip...?