Tema: Re: megztukas
Autorius: Meier
Data: 2010-12-29 10:27:01
On Sun, 26 Dec 2010 19:38:00 +0200, Kęstas wrote:

> problema tuomet, kai paprasti žmogeliai, visokie statybininkai, vairuotojai
> ir futbolininkai, pradeda galvoti, jog jokios atsakomybės už skaitmeninės
> nuosavybės vagystes apskritai nėra arba ji yra, tačiau pakankamai
> butaforinė, kad ją būtų galima visiškai ignoruoti. rezultate gauname
> situaciją, kurioje piratinę produkciją žmonės renkasi ne dėl to, kad neturi
> pinigų originaliai, bet nesupranta, kodėl turėtų tą originalią pirkti ir kuo
> ji iš viso skiriasi nuo linkomaniškos. be to, nemokėdami pinigų jie nustoja
> [...]
Įdomu tik, kodėl visi lyg ir sutinka, jog negalima lyginti daikto su
autorinėm teisėm pagal tai, jog savininkui daroma kitokia žala (atėmus
saldainį jo savininkas netenka saldainio, autoriui kūrinys lieka), bet
kodėl tuomet lobistai ir, atseit, moralistai, kalba, jog teisės tai
priklauso lygiai taip pat išskirtinės autoriui kūrinio, kaip ir daikto
savininkui.

Juk autorius pats paleidžia kūrinį, o po to bando kontroliuot jo plitimą.
Čia panašiai kaip pagadinti orą ir sakyti, jog jei įkvėpsit, tai jau ir
turėsit man susimokėti. Hiperbolizuoju - tiems, kas nesuprato.

Čia kažkada buvo diskusija apie tai, jog įsirašyti laidos negalima, tai
pažeidimas. Bandau įsivaizduoti kitą situaciją: nusiperku Maximoje salotas,
kurias galima valgyti tik tam tikrą valandą, arba kėdę nusiperku, ant
kurios galima sėdėti tik vakarais. Absurdas, bet ar ne tas pats su autorių
teisėmis? Paleidžiama į eterį ir apribojama, kaip aš tai galiu matyti.
Galiu tik tiesiogiai, dar gal per kokios įstrižainės televizorių? O jei aš
originalo nespėsiu pamatyt ir žiūrėsiu delayed, kurį pasidarysiu pats? Irgi
negalima? O jei aš sugalvosiu trijų žodžių derinį ir paskelbsiu savo
nuosavybe, tai kiekvienąkart, kai kas nors ištars tuos tris žodžius, turės
man susimokėti?

Tie, atseit, gynėjai baksnoja į įstatymus ir sako, kad įstatymai sako taip
ir taškas. Bet tie, kurie protauja, žino apie tai, kaip kuriami įstatymai,
žino ir apie tai, kas yra lobizmas ir kas yra interesų grupės. Akivaizdu,
jog viena interesų grupė autorinių teisių atžvilgiu yra labiau organizuota
nei kita. Todėl ir susiorganizavo tokius įstatymus.

Prisiminkit, kiek laiko užtruko net įrodžius, jog rūkymas kenkia uždrausti
rūkymą kabakuose bei tabako reklamas. Tokia stipri ir koncentruota interesų
grupė buvo.

Todėl aš pasakėlėm neseku. Be to, filmus žiūriu kinoteatre, mėgstamų
atlikėjų pasirodymus žiūriu gyvai (Elvio palikuonims nejaučiu pareigos
mokėti už tatašos talentą) ir susimoku nemažiau nei kainuoja albumai -
paskutinis pirktas bilietas kainavo ~400 Lt. Sąžinė švari, bet kaip ir bet
kuris Lietuvos pilietis, galėčiau būt nubaustas, nes įstatymai tokie, jog
net paniūniavus mėgstamos dainos fragmentą tampu pažeidėju.

--
Sėkmės,
Meier