Tema: Re: VDAI nerimsta
Autorius: Laimis
Data: 2010-12-07 16:28:11
Cube rašė:

> [...]
> panaudota nors kokia technine priemone, vadinasi tai automatinis
> rinkimas. O si pozicija neteisinga ir neseka nei is istatymo, nei is
> komentaro.
> As tau dar karta kartoju - komentaras tai ne norminis aktas, jis ne
> nustato taisykles, o butent jas paaiskina, pasako kodel taip ar anaip
> reikia suprasti, pateikia argumentus ir pavyzdzius. O stai tu paemei
> viena komentaro pastraipa ir dabar jau pats ja analizuoji kaip taisykle
> bei pleciamai aiskini, nepastebedamas kad tavo argumentai nebeturi nieko

Nekartok to ką aš puikiai suprantu. Tu geriau pasidomėk, gali
pasiskaityti pačią direktyvą, ar man pacituoti? Ir kodėl dabar staiga
tas pats komentaras, kuris nėra norminis aktas, nenustato taisyklių (o
kas jas nustato?), aiškinant tavo suvokiamą būdą (kad tai tik didžiai
automatinis tvarkymas (gal dar imperatyvu išplaukia ir apimtis...?), be
jokio žmogaus įsikišimo) yra kažkaip (labiau) tinkamas, o aiškinant mano
(aš remiuosi direktyvos ir įstatymo sąvokomis/terminais, jų prasmine
analize) -- nebe?

Dar vienas argumentas, jau toks pašalinis -- KED'as apskritai nebūtų
nagrinėjamas (VDAI skundas būtų *motyvuotai* atmestas), jei pakaktų
tokio fakto/aiškinimo, kad tai apskritai nėra duomenų tvarkymas
automatiniu būdu ir tam įstatymas apskritai netaikomas. Tai yra dar
viena priežastis, kodėl aš laukiu būsimos teismo nutarties. Jei KEdas
vistik bus nagrinėjamas pagal įstatymą, tai tavo teorija apie
automatines sistemas savaime sugriūtų?

> Skaityk visa skyriu ir kokius kriterijus pateikia pats komentaras:
> renkant duomenis automatiniu budu iskyla didesnis pavojus asmens
> apsisprendimo laisvei. Pateikiant juos automatiskai, atsiranda didesne
> galimybe kitiems duomenis surasti ir susipazinti. O jei ziuresime tuo
> mechaniniu aspektu visi sitie kriterijai pasidaro beprasmiai - ir kaip
> padideja pavojus jei popieriaus lapa atspausdinu su kompiuteriu, o ne
> parasau ranka? Kokia galimybe kitiems susipazinti atsiranda, jei kazka

Tau dar neaišku?! Kaip tu nesuvoki, kad ši direktyva ir priimta
atsižvelgiant į technologinį progresą, kai duomenis kaupti, rinkti,
apdoroti (panaudojant automatines priemones) tapo nepalyginamai lengviau
ir dėl to kilo iššūkiai asmenų privatumui. Atspausdinsi keliasdešimt
lapų per vieną minutę (nesunkiai sukompiliuosi print job'ą su asmenų
duomenimis, pagal paiešką, grupuodamas, klasifikuodamas *automatinėmis*
priemonėmis), o per kiek laiko ir su kokiomis pastangomis tą padarysi
rankiniu būdu? Nebekalbant apie duomenų kopijavimą, įrašymą, paiešką...

> Cia labai paprasta, net pats komentaras pavyzdi pateikia - t.y. uztenka
> kad nors vienas etapas butu automatinis, pavyzdziui surinkau rankomis,
> bet pateikimui naudoju automatine sistema.

Apibrėžk kas tavo manymu grynai automatinė sistema ir iš dalies
automatinė sistema. Keletą pavyzdžių ir kaip jie dera su
įstatymo/direktyvos sąvokomis, kai duomenų tvarkymo veiksmai
elementariame kompiuteryje (IT sistemoje) yra iš dalies ar visiškai
automatiniai ir duomenų įrašymas, paieška, (t.t.) yra atliekami
automatiniu ar iš dalies automatiniu būdu.
Aha...

> Na geras, irodineji priesingai, o pats pateiki sprendima, kur teismas
> sako, kad pazeidejus internete skelbti leidziama :) Cia kaip tik labai
> geras precedentas Kedo atvejui.

Aš neįrodinėjau KAŽKO konkretaus, kam būtų palanki teismo nutartis ir
kuo neva aš turėčiau remtis ir kas neva turėtų būti aiškinimų
pagrindimas. Tą VDAI praktiką jau seniau buvau paskaitinėjęs. Mane
domina teismo argumentai ir kaip jie keičiasi. O jie keičiasi, nes dar
prieš kokius 5 metus būtų drąsiai pasakyta -- WTF (apsiraminkit), o žiū
po kelių metų, jau vertybių/interesų balansas...
(jei konkrečiu KEDo atveju, tai policija turi daugiau *teisėtų* interesų
(prevencija) svorio, nei KEDas...)

Pati teisėjų taryba atsižvelgė į įstatymą (kitaip ir negalėjo būti; tai
buvo tik laiko klausimas) . Daugėja precedentų, pati problema labiau
aktualizuojama ir vieną dieną, neabejoju, panašus atvejis bus (tikrai
gali) išnagrinėtas priešingai...

> Taigi viesa tik isnagrinetu bylu medzaiga, o kai skelbia apie sulaikymus
> ar tyrimo eiga, tai ir negali, nebent pats asmuo butu viesas.

Aš tau dar kartą aiškinu šitokio privatumo šaknis/kilmę -- TT priėmė
sprendimą nuasmeninti (remdamasi minėtu įstatymu, kuris ir reglamentuoja
privatumo apsaugą) ir teismo sprendimai pateikiami tik su inicialais. Tą
patį daro (pradeda) ir žiniasklaida (jos dalis). Tai griauna tavo
aiškinimą, kad byloje esantys asmens duomenys, kai bylos medžiaga ir jos
svarstymas yra vieši, savaime tampa viešais. Vieša yra bylos medžiaga ta
prasme, kad su ja galima susipažinti (tam tikromis, gana
griežtomis/apribotomis sąlygomis, pateikiant savo duomenis), tačiau
asmens duomenys dėl to savaime nėra/netampa vieši laisvam publikavimui.
Kai yra kokie nors rezonansiniai/pagarsėję/viešesni svarstymai, tai
*turbūt* (tingiu nagrinėti visuomenės informavimo įstatymą ir visą
žiniasklaidos aspektų raizgalyną; žiniasklaidos atveju privatumo
atžvilgiu yra kur kas daugiau išimčių) preziumuotinai spėjama/manoma,
kad tai nebūtų/nėra privatumo pažeidimas (nes viešasis interesas, teisė
žinoti, yra svarbesnis) ir tada paskelbiami asmens duomenys (bent jau
vardai ir pavardės; apie a.k. neteko girdėti...), juoba, kad pagal ADTAĮ
įstatymą, elegesį žiniasklaidoje (ir privatumo apsaugos aspektus)
reglamentuoja visuomenės informavimo įstatymas, etikos inspektorius.