Tema: Re: VDAI nerimsta
Autorius: Laimis
Data: 2010-12-06 23:36:03
Cube rašė:

> [...]
> As pasakyciau kad sita citata reiskia, kad bus automatinis, jei rinks
> kompiuteris, nesvarbu kokia forma jis darys - pavyzdziui rasys ne i sql
> duombaze, kuri butent skirta automatiniam duomenu rinkimui, bet i
> paprasta tekstini faila. T.y. duomenu fiksavimo forma reiksmes neturi,
> taciau pats automatiskumo pozymis - kad rinkima ar pateikima atliktu
> savarankiskai kazkoks mechanizmas, o ne zmogus rankomis, vistiek lieka.
> Kitaip daugelis tolimesniu citatu ten aplamai praranda prasme, va tada
> galetum sakyti, kad dokumento rengejai durni.

Duomenų tvarkymas – bet kuris su asmens duomenimis atliekamas veiksmas:
rinkimas, užrašymas, kaupimas, saugojimas, klasifikavimas, grupavimas,
jungimas, keitimas (papildymas ar taisymas), teikimas, paskelbimas,
naudojimas, loginės ir (ar) aritmetinės operacijos, paieška, skleidimas,
naikinimas ar kitoks veiksmas arba veiksmų rinkinys.

5. Duomenų tvarkymas automatiniu būdu – duomenų tvarkymo veiksmai,
visiškai ar iš dalies atliekami automatinėmis priemonėmis.

Tai man dabar paaiškink, kaip duomenų tvarkymas automatiniu būdu galėtų
būti interpretuojamas kitaip, kaip tik bet koks asmens duomenų
„rinkimas, užrašymas, kaupimas, saugojimas, klasifikavimas, grupavimas,
jungimas, keitimas (papildymas ar taisymas), teikimas, paskelbimas,
naudojimas, loginės ir (ar) aritmetinės operacijos, paieška, skleidimas,
naikinimas ar kitoks veiksmas arba veiksmų rinkinys“ visiškai ar iš
dalies atliekami automatinėmis priemonėmis.
Ir kaip kitaip čia interpretuotina citata, kuri konkretizuoja:

„Tvarkymas automatiniais būdais apima bet kokį asmens duomenų
panaudojimą bet kokioje IT sistemoje, nepriklausomai nuo to, kaip
duomenų gavyba yra organizuota.“

?

Turbūt nereikės ilgai klausinėti IT eksperto ką automatiškai ar pusiau
automatiškai daro kompiuteris/programos (automatinės priemonės) su
failais juos įrašant, išsaugant, klasifikuojant, grupuojant, jungiant,
keičiant, ... ?

> Nuasmenintos greiciausiai pagal kazkokias vidines taisykles, nes
> nuasmenintos tiktai internete, o gyvai gali su visa originalia medziaga
> susipazinti. O autetifikavimas niekaip viesumo neitakoja, cia grynai
> biurkratine procedura.

Nuasmenintos jos *greičiausiai* yra _būtent_dėl_šito_įstatymo_. Todėl
vieša bylos medžiaga dar savaime nėra publikuotina (nes ten gali būti
asmeninių duomenų, kurie yra neskelbtini). O tas „autentifikavimasis“
(nurodant savo a.k., gyv. vietą) ir įpareigoja atsakomybei už veiksmus
su duomenimis. Kaip jau minėjau, čia aš irgi įžvelgčiau direktyvinį
principą (asmens duomenis galima tvarkyti tik konkrečiu tikslu ir jų --
surinktų konkrečiam tikslui -- negalima panaudoti kitiems tikslams); yra
konkretus tikslas -- bylos duomenų viešumas susipažįstant su bylos
medžiaga, tačiau tai nereiškia asmens duomenų viešumo ir teisės jais
disponuoti (juos publikuoti).