Tema: Re: VDAI nerimsta
Autorius: Cube
Data: 2010-12-06 22:48:32
On 2010.12.06 21:44, Laimis wrote:
> Mano teksto suvokimo gaublys vienareikšmiškai teigia, kad automatinis
> būdas automatiškai/savaime reiškia bet kokių duomenų panaudojimą bet
> kokiose IT sistemose. Tam automatiškai priskirčiau bet kokį kompiuterį,
> bet kokią programą (explorer'io langą su nuotraukų katalogais ir
> failais).

Na jau, cia tu bandai perrasyti lietuviu kalbos taisykles. Pasikviestume
i posedi bet koki lituanista ar IT eksperta ir jis pasakytu, kad
automatinis reiskia kai tai daro pats kompiuteris ar kitokie
mechanizmai, o ne pats zmogus rankomis veda. Va kompas automatiskai
fiksuoja lankytoju IP, saugo vardus, slaptazodzius - automatinis, o jei
zmogus uzraso - nesvarbu ar i kompiuteri ar ant popieriaus lapo - rankinis.
As pasakyciau kad sita citata reiskia, kad bus automatinis, jei rinks
kompiuteris, nesvarbu kokia forma jis darys - pavyzdziui rasys ne i sql
duombaze, kuri butent skirta automatiniam duomenu rinkimui, bet i
paprasta tekstini faila. T.y. duomenu fiksavimo forma reiksmes neturi,
taciau pats automatiskumo pozymis - kad rinkima ar pateikima atliktu
savarankiskai kazkoks mechanizmas, o ne zmogus rankomis, vistiek lieka.
Kitaip daugelis tolimesniu citatu ten aplamai praranda prasme, va tada
galetum sakyti, kad dokumento rengejai durni.

> Citata buvo apie tai, kas turi teisę į technines priemones (tik proceso
> dalyviai). Kaip tau atrodo, kokiu tikslu būtina tiek stipriai
> autentifikuotis norint gauti viešą bylos medžiagą, jei tuoj pat už kampo
> ją gali laisvai publikuoti? Net nesigilinant, kad asmens duomenys
> vistiek neviešintini. Kodėl, tavo manymu, nuasmenintos LVAT nutartys?

Nuasmenintos greiciausiai pagal kazkokias vidines taisykles, nes
nuasmenintos tiktai internete, o gyvai gali su visa originalia medziaga
susipazinti. O autetifikavimas niekaip viesumo neitakoja, cia grynai
biurkratine procedura.

> Gal tokiu pačiu pagrindu, kaip ir filmuoja teismo posėdį, nusoprendį,
> nors nėra proceso dalyviai...?

Pacio posedzio ir nefilmuoja - tiktai visokius iejimus, isejimus,
dalyviu komentarus. Nebent kartais netycia pralenda.

> Nenori papasakoti, kaip visuomenės informavimo įstatymas galioja
> *privačiam* asmeniui, kuris pagal tave turėtų būti „viešosios
> informacijos rengėjas“?

Butent, tu paskaityk dar karta tas pacias citatas, istatymas nustato:
pirma - viesos informacijos rinkimo ir skelbimo tvarka, antra -
skleideju teises ir pareigas.
Tai pirmuosiose skyriuose ir kalbama apie bendra tvarka, kuri galioja
"kiekvienam asmeniui", o ne tik skleidejui, o tik ketvirtame skyriuje
pradedama kalbeti apie skleidejus - t.y. zurnalistus.
Skaityk atidziai:
"5 straipsnis. Teisė rinkti ir skelbti informaciją
1. Kiekvienas asmuo turi teisę:
1) rinkti informaciją ir ją skelbti visuomenės informavimo priemonėse;"

Vat Kedas yra eilinis asmuo, kuris surinko informacija ir paskelbe
visuomenes informavimo priemoneje. O delfis, jau yra informacijos
skleidejas. Ir atsakomybe gali kilti tiek tam, tiek tam, Kedui kaip uz
informacijos skelbimo apribojimu pazeidima, delfiui kaip uz skleidejo
pareigu pazeidima - t.y. cia atskiros teises ir pareigos.