Tema: Re: Demesio! Atsidare naujas bankas "Sekunde"
Autorius: Vasaris
Data: 2011-09-30 22:02:48
"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:j652pc$eks$1@trimpas.omnitel.net...
> Vach, vat ir priėjom iki religijos ;)

Religijos?! Man, kaip ribiniam tarp agnostiko ir ateisto (priklausomai nuo to, ar oponentas supratingas, ar tikras fanatikas-religinis-idiotas), tai jau bemaž įžeidimas :-D

Vis dėl to mane stebina pačio nesugebėjimas skaityti tarp eilučių. Vertimas: "Dievas"="gamtos nesuvokti dėsniai", "prieš-suvokimo, prieš-valdymo, prieš atsakomybės būsena".

Aš netgi iš esmės neturiu sąmonėje tokio koncepto, kaip "asmeninis dievas", nepaisant pastangų vaikystėje įskiepyti tai. Empatiškai suvokiu, kas turima omenyje, bet man tokia kategorija bereikšmė, jeigu nėra "išpažinėjo" akcentuojama.

> Man, kaip iš esmės budistui (pagal pažiūras tsakant), tas "Dievo" kiek rėžia ausį,
> na ale jei pakeist kuo nors labiau man priimtinu - konsensusas ;)

Tai ir keičiu ;-)

> Vėlgi grubiai, apatinė riba: žmogus nėr gamtos valdovas, nėr pasaulio valdovas.
> Ir tik gyvenant santarvėj su šia mintim įmanoma...

:-) Šekspyro kai kurios eilutės (o jos juk yra ir mūsų linkniuojamos vakarų civilizacijos vienas iš kertinių sandų), labai aiškiai ir be užuolankų suokia apie žmogaus ambicijas į dievo rolę ;-)

> Na ir dar: žinojimas turi būti pilnas, arba geriau jokio... ribas realiai įvertint tiesa
> sunkoka, o ir nepastovios jos, kaip ir visa kas pasauly...

Vadinasi bent jau suvoki gyvybės esmę ir prasmę - tapti save-suvokiančia, o galiausiai transcenduoti iki "pilno" suvokimo, greičiausiai apimant visą visatą ir/arba gimdant naujas, kraustantis ar pan.