Tema: Re: Demesio! Atsidare naujas bankas "Sekunde"
Autorius: RaR
Data: 2011-09-30 09:13:31
Čia gal tas Irako variantas tiktų į diskusiją anarchija vs. liberali
demokratija. Manyčiau, viskas būtų vykę geriau, jei būtų iš karto
sukurta tvirta administracija, sukurti įstatymai ir užtikrintas jų
laikymasis. Tie įstatymai galėjo būti ir labai liberalūs, bet jų
veikimas turėjo būti užtikrintas, kitaip jokia rinka neveiks.

Dabar gi Irako atkūrimo ideologai praktiškai vadovavosi šūkiu "anarchija
matj poriadka" - t.y. kad tuščioje vietoje žmonės labai greitai patys
sukurs veikiančią sistemą, o patys iš esmės tik stebėjo, apsitvėrę
sienomis ir šarvuočiais. Netgi iš karto po Bagdado užėmimo leido visiems
viską plėšti (kad ir tas muziejaus pavyzdys su išgrobstytomis
neįkainojamomis vertybėmis). O kaip praktika rodo, užsitęsusi nestabili
būsena be tvirtos valdžios ir su dideliu nusikalstamumu daugumai
gyventojų būna blogiau už griežčiausią diktatūrą.

Na, gal aš susidariau nelabai objektyvią nuomonę, skaičiau gana šališkus
šaltinius, bet, manau, bent dalis tiesos juose yra.