Tema: Re: Zemes paskirties keitimas - kam tai reikalinga?
Autorius: kg
Data: 2009-06-15 10:51:14
Klausima reiktu kelt truputi kitaip:
Kam ish vis reikalinga zhemes paskirtis ?

Savaitgaly suzhinojau (ish pakankamai aukshto tarnautojo ish aplikos
ministerijos), kad toks dalykas kaip zhemes paskirtis rashoma sklypo
nuosavybes dokumentuose - ish vakaru pasaulio valstybiu -  yra tik Lietuvoje
ji sugalvota ir igyvendinta apie 92-93 metus ir dabar nieks nezhino tikslo
del ko ji buvo sukurta
visi sutinka kad ji nereikalinga, bet kad ja panaikinti reikia pakeist
daugybe istatymu ir poistatyminiu dokumentu, kurie su ja dabar susije (vien
lygtais apie 30-40 istatymu,  sake)
o visam vakaru pasaulyje yra  naudojama tik  - zhemes naudmena
kuri beja yra ir Lietuvoje, tik zhemes paskirtis deja pas mus yra virshesne
uzh zhemes naudmena

ish shito stebukla kyla bereikalingu problemu ir nuostoliu Lietuvai ir jos
zhmonems
elementrarus pavyzdys

vieno mano bendradarbio tevai  Rokishkio rajone po nepriklausomybes atkurimo
atsiieme savo zhemes. Vienas sklypas, kurio bendras plotas 5ha, paskirtis
mishku ukio, nors pagal naudmenas jame tik  1,3ha mishko zhemes. o jame
zhemes ukio zheme  dirbama buvo ir smetonos laikais. tarybiniais laikais tas
sklypas atiteko mishku ukiui (dabar vadinasi uredijos) ir patapo mishko
zheme (mishko zheme buvo skirstoma i mishku apaugusia ir mishku neapaugusia
zheme). kai sugrazhino niekas nesuko galvos ir perashe paskirti kokia buvo.
to pasekoje tokia nesamone ir gavosi.
priesh tris metus jie sugalvojo pasinaudos EU parama ir tame sklype
apzheldyti tuos likusius ha mishku. apzhelde, bet paramos negavo. nes
neatiko EU reikalvimo - parama skiriama apzheldyti tik ne mishko ukio
paskirties sklypams. o popieriuose juk mishku ukio paskirties sklypas - jiem
tokia parama neskiriama.

ash asmenishkai gyvenu irgi zhemes ukio paskirties sklype. nera jokios namu
valdos.
nors sodyba tame sklype jau nuo 19a pabaigos.

marijos zhemeje gyvename

kg