Tema: Re: butinoji gintis nuo isibrovimo i busta
Autorius: phuqit
Data: 2010-01-13 19:12:43
Gerbiamieji,

Dar sykeli, nenukrypstant nuo temos. Skaitom bk (paryshkinta *):

[1] 28 straipsnis. Būtinoji gintis
2. Asmuo neatsako pagal šį kodeksą, jeigu jis, neperžengdamas būtinosios
ginties ribų, padarė baudžiamajame įstatyme numatyto nusikaltimo ar
nusižengimo požymius formaliai atitinkančią veiką *gindamasis ar
gindamas* kitą asmenį, nuosavybę, *būsto neliečiamybę*, kitas teises,
visuomenės ar valstybės interesus nuo pradėto ar tiesiogiai gresiančio
pavojingo kėsinimosi.

Sekantis punktas explicitly teigia, kad ginties ribos nebus perzhengtos,
jei ginamasi nuo isibrovimo i busta (paryshkinta *).

[2] 3. Būtinosios ginties ribų peržengimas yra tuo atveju, kai
tiesiogine tyčia nužudoma arba sunkiai sutrikdoma sveikata, jeigu gynyba
aiškiai neatitiko kėsinimosi pobūdžio ir pavojingumo. Būtinosios ginties
ribų peržengimu nelaikoma dėl didelio sumišimo ar išgąsčio, kurį sukėlė
pavojingas kėsinimasis, arba *ginantis nuo įsibrovimo į būstą padaryta
veika*.

T.y, net jei tiesiogine tychia bus nuzhudomas isibrovelis, tai nebus
laikoma butinosios ginties ribu perzhengimu (velgi, nekalbama apie
kontrolinius shuvius, shaudyma i nugara, ir tt).

Prokuroro ishaishkinimas:
Ar galima *be įspėjamojo šūvio* panaudoti ginklą, jei į privačią
teritoriją įsibrovė nusikaltėlis?
http://www.prokuraturos.lt/Naujienos/Prokurorokomentaras/tabid/69/ItemID/719/Default.aspx

teigia, kad (velgi, paryshkinta *):

Vis tik reikia atkreipti dėmesį, kad teisme bus itin atidžiai vertinama,
ar būtinoji gintis neperžengė ribų.
*Į patalpas, kuriose faktiškai tuo metu gyvena žmogus, turi būti
braunamasi prieš ten gyvenančio asmens valią, neteisėtai, be jokio net
formalaus pagrindo*. *Brovimasis turi būti pavojingas*, *juo turi būti
kėsinamasi šeimininko ar kito asmens gyvybę, sveikatą, lytinę laisvę,
nuosavybę ar būsto neliečiamybę*.

Tokiu atveju, atsižvelgiant į visas kitas įvykio aplinkybes, *žmogus, į
kurio būstą braunamasi, turi teisę gynybai panaudoti šaunamąjį ginklą
net ir be įspėjamojo šūvio*. Tačiau vertinant tokį poelgį bus
atsižvelgiama į pasikėsinimo laiką, kėsinimo realumą, akivaizdumą,
pavojingumą, netikėtumą. Tik iš baimės ar dėl perdėto įtarumo negalima
šaudyti be įspėjimo į kiekvieną, tegu ir nakties metu, prie gyvenamojo
namo prisiartinantį praeivį.

Ash shita punkta skaitau kaip apsidraudima nuo visokiu saskaitu
suvedinejimo pakishinejimu po butinaja gintimi.

Tarkim, paprastesne situacija:
1) 10 kartu teistas recidyvistas-pedofilas-nekromantas su maske ir
Maklaudo kardu po paltu (kurio ash nematau) bando isibrauti i mano
gyvenamasias patalpas ishdauzhdamas langa su plyta, ir viena koja jau
ikeles vidun. Shauti ishkart ar palaukti kol jis mano atvesusi begalvi
lavoneli barshkins?

2) Narkomanas susileides doze pamato uzh lango ant stalo padeta laptopa,
ishsilupa shaligatvio plytele, jos pagalba ishkala stikla, ir lipa vidun
i mano svetaine. Ash isheinu ish tualeto neshdamasis legaliai laikoma
winchester'i ir lietuvos ryta. Mano veiksmai?

3) 7 metu kaimynu vaikigalis zhaisdamas golfa ish kamuoliuko ishpisa
langa ir lipa i mano balkona pasiimt kamuoliuko, nes tik viena teturi.
Ash tycharinu prie ishdauzhto lango su pyshtalietu, nes matau kad jis
stopudovai lips. Mano veiksmai?

4) Barshkindamas savo zhmona priesh miega, ishgirstu duzhtanti svetaines
langa, ir po kambari vaikshtanchio zhingsnius. Nulipu nuo zhmonos, ish
po pagalves ishsitrakiu legaliai laikoma .44 magnuma ish dirty hario,
praveres duris matau neaishku pirmasyk matoma tipa besirausianti po mano
virtuviniu peiliu kolekcija, ir po to einanti miegamojo duru link (ty,
link manes). Ka daryt?

pagarbiai,
--andrius aka phuqit
hintas: 3 atveju ash lauksiu dirzha pasidejes :)