Tema: Re: butinoji gintis nuo isibrovimo i busta
Autorius: phuqit
Data: 2010-01-13 14:33:58
Chiuvas bando numuilinti alaus dezhe. Otmazai daugmazh tokie:
---
Nu as nezinau ka daugiau daryti.

Lazybu objektas buvo mano teiginys kad turi buti pavojus, kuriam tu
priestarauji. Visi dokumentai, kuriuos tau siunciau explicitly sako, kad
turi buti pavojus. As neginciju tavo teises gintis ir suprantu kad
neadekvati reakcija (t.y. ribu perzengimas) galimas jei gini savo busta.
As teigiu kad turi buti pavojus.

---
pq:
IMHO - isibrovimas i busta traktuotinas kaip pavojinga veika, ar ne?

Jo aukshchiau paminetas atsiustas paaishkinimas:
---

Na, tikrai paskutinis mano laiškas, nes nežinau ar galima dar aiškiau
paaiškinti nei mano dvi nuorodos. Jeigu ir šituo neįtikinsiu - teks
kreiptis į teisininką, kad išaiškintų.

Pirmiausia - dėl mano anksčiau siųsto Aukščiausiojo teismo išaiškinimo

Naujajame BK esantys punktai liko nepakitę praktiškai nuo 1993 m.
Konkrečiai - tavo pastoviai nurodomi 28.2 ir 28.3 punktai beveik
identiškai suformuluoti 1993 m.

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=5492&p_query=b%FBtinoji%20gintis&p_tr2=1

Taigi, 1997 metais Aukščiausiojo teismo išaiškinimai tebegalioja, nes
būtinajai ginčiai numatytos lygiai tokios pat sąlygos ir pagal 1993 metų
įstatyma, ir pagal naująjį BK.

Antra - konkretus prokuraturos išaiškinimas būtent mūsų aptariamam
klausimui (beje, šaltinis tas pats kaip ir tu man siuntei)

Ar galima be įspėjamojo šūvio panaudoti ginklą, jei į privačią
teritoriją įsibrovė nusikaltėlis?
http://www.prokuraturos.lt/Naujienos/Prokurorokomentaras/tabid/69/ItemID/719/Default.aspx

"Vis tik reikia atkreipti dėmesį, kad teisme bus itin atidžiai
vertinama, ar būtinoji gintis neperžengė ribų.
Į patalpas, kuriose faktiškai tuo metu gyvena žmogus, turi būti
braunamasi prieš ten gyvenančio asmens valią, neteisėtai, be jokio net
formalaus pagrindo. ****Brovimasis turi būti pavojingas****, juo turi
būti kėsinamasi šeimininko ar kito asmens gyvybę, sveikatą, lytinę
laisvę, nuosavybę !!!ar būsto neliečiamybę!!!.

Tokiu atveju, atsižvelgiant į visas kitas įvykio aplinkybes, žmogus, į
kurio būstą braunamasi, !!!!turi teisę gynybai panaudoti šaunamąjį
ginklą net ir be įspėjamojo šūvio!!!!. Tačiau vertinant tokį poelgį bus
atsižvelgiama į pasikėsinimo laiką, kėsinimo realumą, akivaizdumą,
pavojingumą, netikėtumą. Tik iš baimės ar dėl perdėto įtarumo negalima
šaudyti be įspėjimo į kiekvieną, tegu ir nakties metu, prie gyvenamojo
namo prisiartinantį praeivį."

---

IMHO, komentarai niekiniai, ir su minima situacija neturi nieko bendro :)

pagarbiai,
pq