Tema: Re: "Paint.net" vertimas
Autorius: Žvilgsnis
Data: 2012-02-08 13:21:03
> Negatyvas visų pirma yra neigiamas, atvirkščias.

Terminų banke neradau, kad „negatyvas“ turėtų tokią reikšmę - tam, matyt,
naudojami kiti terminai (kai kad sakei, neigiamas skaičius, reikšmė).
Matematikoje kalbama apie neigiamus skaičius („negative number“).

> Jau minėjau, kad aibė grafikos programų naudojamas terminas „negative“ ir
> nematoma jokios problemos. Nes jos iš esmės ir nėra. Bet kokiam vaizdui,
> ar jis pozityvas, ar ne, galima pritaikyti negatyvo (neigimo, apvertimo)
> funkciją. Ir dar kartą. Ir dar kartą.

„Neigimas“ kaip terminas girdėtas, „negatyvas“ - ne (neradau ir terminų
banke ta reikšme, kuria mini). Aibes grafikos programų verčia kas netingi -
pagarba už jų darbą - tačiau tai tik kontekstas, o ne standartas, kurio
derėtų laikytis, jei tik yra nustatyti terminai; šiuo atveju „negatyvas“
turi konkrečią, terminų žodynuose įtvirtintą reikšmę.

> Neaiškumų galbūt kyla tik tada, kai prasminė reikšmė sutampa su
> siauresniu/specifiniu terminu, kaip šiuo atveju. Aš ir neginčiju, kad
> inversija yra tikslesnis terminas.

Plačiau mąstyti yra puiku, ypač kuriant naujus terminus (patyriau savo
kailiu, jei ką), ir suprantu tavo logiką, tik kad esant terminui, jau reikia
jo laikytis ir „nedauginti laisvės laipsnių“ :)