Tema: Re: Vėžys yra grybelis [en] [link] [čianebinaraibl@]
Autorius: RaR
Data: 2011-06-13 11:44:46

> Teisingai. Tik visi šie teiginiai iš principo remiasi prielaida, kad
> _jokių_ įrodymų nėra, o tai netiesa. Tiesa tik tai, kad nėra tokių
> įrodymų, kuriuos pripažintų "priešinga pusė" (ir netgi tai ne visai
> tiesa, dažnai tų įrodymų - ar bent jau ženklų, kad galėtų būti taip ar
> anaip, visiškai užtenkančių, kad būtų galima formuoti pagrįstas
> hipotezes - yra pakankamai. Ir pakankamai medikų, kurie, jei garsiai ir
> nepritaria, tai bent labai atsargiai reiškia savo nuomonę.).

Na, dėl "hipotezių" apie candida sukeliamą vėžį ir jo gydymą soda aš
patylėsiu. O apskritai už gydymą vadovaujantis jokiais duomenimis
nepagrįstomis prielaidomis ir hipotezėmis galima ir į kalėjimą sodinti.
Netgi klinikiniai bandymai atliekami ne tik informavus pacientą, kad
gydymas yra eksperimentinis ir gavus jo sutikimą, bet ir atitinkamoms
institucijoms pateikus pakankamai eksperimentinių ar statistinių duomenų
apie tokių bandymų pagrįstumą.

Čia kažkaip keistai mokslą vadinate "priešinga puse". Mokslas nėra jokia
"priešinga" pusė, jame nėra kažkokių nekintamų tiesų ar teorijų, ir jis
nieko neatmeta "iš principo". Tiesiog jis pripažįsta tiesas ir teorijas,
kurias galima įrodyti. Visokios "alternatyvios" teorijos ir metodai arba
jau eksperimentiškai patikrinti mokslo ir atmesti kaip neteisingi, arba
iš principo neįrodomi, nes deklaruoja tai, ko negalima išmatuoti, taigi,
negalima ir įvertinti šių teorijų teisingumo ar metodų veiksmingumo.

> Tiek teorijos. Praktikoje "gydytojas pasakė" yra vos ne Dievo žodis, o
> bet koks medicinos diplomo neturinčio argi net ir turinčio) bet
> visuotinei sistemai nepataikaujančio asmens teiginys iššaukia kaltinimų
> šarlatanizmu reakciją - jau ne kartą stebėtą ir čia.

Man visiškai nesvarbu diplomai ir laipsniai. Kiekvieną teiginį vertinu
atskirai. Ir jeigu jis neturi nieko bendra su realybe, kertasi su
visomis žinomomis tiesomis ir nėra pats kokiu nors būdu įrodytas -
laikau tai nesąmone. Kai žmogus pats nesugeba įvertinti teiginių ir
remiasi tik tikėjimu, jam gali būti nesuprantama ir pikta kad puolamas
jo tikėjimas ar dievukas.

> Kaip ten Jėzus sakė - "palaiminti, kurie tiki" :) Galų gale, netgi jei
> ir tarsime, kad tikrai ŽINOME, ką galime PASIEKTI, kyla klausimas, ar
> tikrai ŽINOME, ką tai REIŠKIA? Ne man, kaip biologiniam vienetui, bet
> man, kaip žmogui? Bet čia, savaime suprantama, ne išskirtinis medicinos,
> o iš viso mūsų dabartinio požiūrio į mokslą klausimas. Man asmeniškai
> mokslas be moralinių vertybių (o jų moksle, deja, randasi vis mažiau)
> yra ne siekiamybė, o monstras.

"Kai tai reiškia" - iš esmės mokslui ne itin svarbu. Nes tai labai
subjektyvus klausimas, ir į jį gali būti tūkstančiai atsakymų, skirtingi
atsakymai tiks skirtingiems žmonėms. Mokslas visų pirma turi praktinę
paskirtį - atsakyti į klausimus kaip kas veikia, kad nustatytus
dėsningumus galėtų panaudoti žmonių reikmėms.

> Savaime suprantama. Bet tokiu atveju pats prieštarauji savo pirmam
> teiginiui - kad kas neįrodyta, tas šarlatanizmas. O jeigu į "įrodyta"
> įeina tik tai, "ką galima įrodyti dabartiniu metu" - tai - to mus moko
> istorija ir pats tą teigi - tai yra tik dalis tiesos (ir taip visada ir
> liks). Teigti, kad kitos dalies ne tai kad nėra, bet ji klaidinga - mano
> manymu aiškus pasipūtimo bruožas, laba diskredituojantis savaime gero ir
> teisingo žmonių pažinimo būdo - per protą - reputaciją.
>
> Kaip ten liaudis sako - aukštai kilęs žemai pulsi :) (čia aš apie mokslą
> [...]

Neprieštarauju pats sau. Gal tik nepakankamai išaiškinau.

Imkime paprastą pavyzdį. Pvz. jau kuris laikas yra žinomas ir išmatuotas
laisvo kritimo pagreitis - 9.8 m/s2. Tarkime, atsiras kažkas,
teigiantis, kad tas pagreitis yra 15. Jis akivaizdžiai neteisus, nes
savo teiginio pagrįsti negali, o daugybė žmonių moka išmatuoti tą
pagreitį, ir jis jiems gaunasi 9,8. (Mūsų atveju Candida, vėžys ir soda
patenka į šią kategoriją, nes Candida vėžiniuose audiniuose galima
lengvai nustatyti ir lengva įsitikinti ar soda išgydo vėžį.)

Bet tarkime, kad tas pagreitis dar nenustatytas, to dar nemokama
padaryti. Kuriuo žmogumi, besiskelbiančiu žiną to pagreičio vertę,
turėtume tikėti? Tuo, kuris teigia, kad jis yra 1, 5, 10, 20 ar 100?
Tegu tarp jų bus ir toks, kuris teigs, kad jis yra 9,8. Tikimybė, kad
nors vienas iš jų teisus yra nykstamai maža. Jie visi teigia žiną, bet
visi meluoja, nes nė vienas iš tikrųjų nežino. Jeigu žmogus, nors ir
negalėdamas išmatuoti, remdamasis įvairiais pastebėjimais pateiks
loginius išsamprotavimus koks turėtų būti tas pagreitis, ir tie
samprotavimai daugeliui tos srities žinovų atrodys pagrįsti - tai bus
mokslinė hipotezė, nebe melas. Bet moksline tiesa tai taps tik tada, kai
tas pagreitis bus išmatuotas.

Taigi, tie pirmieji spėliotojai, teigiantys kad žino, yra melagiai ir
šarlatanai (nors kažkurio iš jų spėjimas atsitiktinai gali būti ir
artimas tiesai), o keliantys argumentuotas hipotezes ir išmatuojantys -
mokslininkai.