Tema: Re: Vėžys yra grybelis [en] [link] [čianebinaraibl@]
Autorius: Ruta
Data: 2011-06-10 17:57:28
Am 10.06.2011 15:42, schrieb RaR:

> Taip, tai iš esmės yra šarlatanizmas. Teigti kažką, neturint tam jokio
> pagrindo bei įrodymų ir iš to pelnytis yra šarlatanizmas. Bet koks
> jokiais įrodymais neparemtas teiginys nėra teisingas. Jis gali būti tik
> potencialiai teisingas, bet tikimybė, kad jis tokiu taps, yra lygi
> tokiai, kokia apskaičiuojama pagal tikimybių teoriją.

Teisingai. Tik visi šie teiginiai iš principo remiasi prielaida, kad
_jokių_ įrodymų nėra, o tai netiesa. Tiesa tik tai, kad nėra tokių
įrodymų, kuriuos pripažintų "priešinga pusė" (ir netgi tai ne visai
tiesa, dažnai tų įrodymų - ar bent jau ženklų, kad galėtų būti taip ar
anaip, visiškai užtenkančių, kad būtų galima formuoti pagrįstas
hipotezes - yra pakankamai. Ir pakankamai medikų, kurie, jei garsiai ir
nepritaria, tai bent labai atsargiai reiškia savo nuomonę.).

> Priklausymas tradicinės medicinos gildijai pats savaime nieko nereiškia.
> Jai priklausantis atstovas gali šnekėti ką nori - tai priklauso nuo to
> atstovo žinių ir įvairių asmeninių savybių.

Tiek teorijos. Praktikoje "gydytojas pasakė" yra vos ne Dievo žodis, o
bet koks medicinos diplomo neturinčio argi net ir turinčio) bet
visuotinei sistemai nepataikaujančio asmens teiginys iššaukia kaltinimų
šarlatanizmu reakciją - jau ne kartą stebėtą ir čia.

> Jei imti pačią mediciną ir jos šakas kaip mokslą, tai ji teigia tokias
> tiesas, kurios šiuo metu laikomos teisingomis. Tai nereiškia, kad
> kaupiantis naujoms žinioms tos tiesos nesikeis, atvirkščiai - jos
> būtinai keisis. Bet turimos tiesos - tai geriausia, ką šiuo metu šioje
> srityje turi žmonija. Ir gana gerai žinome ką galime pasiekti, kaip
> paveikti procesus vadovaudamiesi tomis sukauptomis žiniomis.

Kaip ten Jėzus sakė - "palaiminti, kurie tiki" :) Galų gale, netgi jei
ir tarsime, kad tikrai ŽINOME, ką galime PASIEKTI, kyla klausimas, ar
tikrai ŽINOME, ką tai REIŠKIA? Ne man, kaip biologiniam vienetui, bet
man, kaip žmogui? Bet čia, savaime suprantama, ne išskirtinis medicinos,
o iš viso mūsų dabartinio požiūrio į mokslą klausimas. Man asmeniškai
mokslas be moralinių vertybių (o jų moksle, deja, randasi vis mažiau)
yra ne siekiamybė, o monstras.

> Reikia suprasti, kad mokslas nėra katekizmas, ir jeigu jis taip
> suprantamas - reikia keisti požiūrį ir pasidomėti juo giliau. Naujai
> įgytos žinios pastoviai koreguoja mokslines tiesas, taip ir turi būti,
> tokia ir yra mokslo paskirtis. Jei to nebūtų, nebūtų nei mokslo, nei
> jokios pažangos.

Savaime suprantama. Bet tokiu atveju pats prieštarauji savo pirmam
teiginiui - kad kas neįrodyta, tas šarlatanizmas. O jeigu į "įrodyta"
įeina tik tai, "ką galima įrodyti dabartiniu metu" - tai - to mus moko
istorija ir pats tą teigi - tai yra tik dalis tiesos (ir taip visada ir
liks). Teigti, kad kitos dalies ne tai kad nėra, bet ji klaidinga - mano
manymu aiškus pasipūtimo bruožas, laba diskredituojantis savaime gero ir
teisingo žmonių pažinimo būdo - per protą - reputaciją.

Kaip ten liaudis sako - aukštai kilęs žemai pulsi :) (čia aš apie mokslą
kaip tokį, jei ką :) )

Visa tai, ką aš čia prirašiau nereiškia, jog manau, jog šarlatanizmas
neegzistuoja. Žinoma, kad visada buvo, yra ir bus tokių, kurie turi
uoslę, ką  - tiesiogine ir netiesiogine prasme - pirks "liaudis". Tik,
kaip sako bitė, jų yra visur.