Tema: Re: Apie „teisingus“ Lietuvos teismus (VAAT)
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-01-19 18:31:46
Dainiušai, ir Lietuvoje pro automobilio langą išmetęs kancarą šiukšlinoje gatvėje GALI būti patrauktas adm. atsakomybėn. Čia ne tas klausimas, kaip veikia sistema.

Žiek, yra "įstatymas", baudžiantis už šiukšlinimą viešoje vietoje. Viskas su juo tvarkoje.
Bet mums dabar yra aktualu kitka - kaip įrodyti, kad šiukšlinimas viešoje vietoje pažeidžia ne tiek viešą, kiek mano asmeninius interesus? T.y., kad jis man daro tiesiogiai žalą.

Taip ir su automobilių parkavimu ant pievelių - yra norma, draudžianti parkuoti ant pievelių automobilius. Ta norma tam tikru laiku nesuveikia (mentas mento nenubaudžia). Kaip įrodyti, kad norma gina ne tik viešą, bet ir labai konkrečiai asmeniškai mano vieno interesą. T.y., jos nesilaikymas TIESIOGIAI sukelia man žalą, o ne tik netiesiogiai - kaip visuomenės nariui.

Pvz2 - gatvių apšvietimas. Kai jis yra - visuomenė pelnosi iš to (saugiau vaikščioti naktimis tame rajone). O kai jo nėra - kaip nustatyti, kad yra paminami mano interesai? Vienu atveju - jei mane užlupuolė - ar aš galiu reikalauti KAŽKO prisiimti dalį atsakomybės už tai, kad nebuvo apšviestos gatvės? Antru atveju - ar aš galiu TIKĖTIS, kad net ir tuo atveju, jei manęs neužpuolė, bet aš jaučiu didelį dvasinį diskomfortą, kažkas apsiims ginti mane asmeniškai (o ne visą tautą, kaip viešo intereso subjektą)?

J.