Tema: Re: Kaip áteisinti veiklà? LT vs UK?
Autorius: Laimis
Data: 2010-02-22 15:05:02
Rimantas Liubertas rašė:

> 2009 mano pajamos lyginant su 2008 sumažėjo 18%.
> Mokesčių suma lyginant su 2008 išaugo 80%.
> Socialinių garantijų prisidėjo 0%.
>
> Jei nebūčiau nutraukęs veiklos, ir šiais metais
> gaučiau tiek pat kiek 2009, tai mokesčiai lyginant su
> mokesčiais už 2009 augtų dar 22%,
> lyginant su 2008 - 2,2 karto didesni.

Jei 2 kartai yra 100%, tai 102% vargu ar gali būti 2,2 karto...
Tiek jau to su ta tavo aritmetika, pamiršai esminį dalyką. Labai paranku
gasdinti kartais, kai neaiškus dydis (efektyvus mokesčių tarifas) nuo
kurio tie kartai skaičiuojami ir kaip toks mokesčių dydis atrodo
palyginus su kitų mokesčiais...

Aš suabejočiau ir tavo mokesčių skaičiavimais, nes kiek menu iki
mokesčių reformos mokėjai:

50% BP (360 Lt) * 12;
PPD (papildoma pensijos dalis) -- 15% (nors mokėjai turbūt? minimalią,
t.y. 15% * 12 * MMA)

PSD (431,8 Lt);
15/24% GPM (tarkime 15%)

Išklotinė nuo vidutinio darbo užmokesčio (2008 m ~2300 Lt) metinių
pajamų būtų tokia:
Pajamos 2300 Lt * 12 = 27600  Lt
IV
---------------
BP -  2160 Lt,
PPD - 1440 Lt,
PSD - 431,8 Lt,
GPM - 4140 Lt.
----------------
Viso: 8171 Lt,  bendras mokesčių dydis: ~29,6 %

Dirbantysis ir *darbdavys* nuo minėto atlyginimo mokėjo:
------------------------------------
GPM (24%) - ~ 475 Lt,
Sodra (darbuotojas 3%) - ~69 Lt,
Sodra (darbdavys 30,98%) - ~713 Lt.
------------------------------------
Viso: 1257 * 12 = 15084 Lt, bendras mokesčių dydis: ~54,6 %

Įspūdingas _realių_ mokesčių dydžių skirtumas, ar ne...?

Mokesčiai po reformos (tas pats 2300 Lt atlyginimas):
IV
GPM 15% - 4140 Lt
PSD  9% - 2484 Lt
Sodra 28,5% - ~6686 Lt
Viso: 13310 Lt, bendras mokesčių dydis: 48,2 %

Darbas (pagal DK)
-----------------------
GPM 15% - ~320 Lt
PSD 6%  - ~138 Lt
Sodra 3% -  69 Lt
Sodra 30.98% - ~713 Lt
Viso: 1240 *12 = 14880 Lt, bendras mokesčių dydis: ~53,9 %

Tai dabar papasakok apie tuos *kartus*, nes man net du kartai nesigauna,
nebekalbant jau apie lengvatas (atskaitymus, PSD lubas) ir tai, kaip
toks mokesčių tarifas atrodo kitų mokesčių fone (kuriuos *realiai* moka
darbas, kuriam, matai, tokia našta kažkodėl pakeliama, o štai va
Rimantas, kokį nepakeliamą smūgį patyrė...!)