Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: Doc
Data: 2009-08-13 00:30:32
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h5v7sl$iv1$1@trimpas.omnitel.net...

> Ne visų tie poreikiai beribiai ir ne visi linkę visus pinigus iš karto
> išleisti. Galima sudarinėti kokias nori teorines - logines ekonomines
> schemas, bet akivaizdu, kad šiuolaikinėje ekonomikoje gamybą pagrinde
> riboja ne resursai, o produkcijos paklausa. Jei gamybą ribotų resursai o
> ne produkcijos paklausa, didelę dalį tų resursų skirti marketingui
> (paklausos skatinimui) būtų visiškas absurdas. Na, bet gal vienintelės
> teisingos ekonominės teorijos požiūriu šiuolaikinis pasaulis ir atrodo
> absurdiškas.

Marketingui skiria išlaidas ne todėl, kad gaminio niekam nereikia, o todėl,
kad gamintojas įtikintų vartotoją, kad jo gaminio reikia labiau nei kitų
gaminių.

> [...]
>
> Tai darbais ir taip visi pasidalinę ir gamina įvairias prekes bei
> paslaugas. Tik vienos prekės ir paslaugos yra būtinesnės už kitas. Ir kai
> žmonės dėl kokių nors priežasčių ima mažiau pirkti tų nebūtinųjų prekių
> bei paslaugų, jų pradedama mažiau gaminti ir atsiranda žmonių be darbo ir
> pajamų. Po to seka grandininė pajamų ir lūkesčių smukimo reakcija
> daugelyje ekonomikos sričių. Ir beveik visiems tai aišku. Ir jeigu manai,
> kad tie ekonominiai ciklai nėra natūrali augančio darbo našumo ir
> pasidalinimo išdava, o tik durnų valdžios įstatymų sukelta problema, tai

Prigamina ne per daug in general, o per daug tokių daiktų, už kuriuos žmonės
nesutinka sumokėti tiek, kiek nori gauti gamintojai. Ir tai yra ne
ekonominių krizių priežastis, o pasekmė. Žmonės ne šiaip sau nei iš šio nei
iš to sugalvoja, kad jiems nebereikia vilų/jachtų/mašinų ir tt., nors ką tik
reikėjo. Ir gamintojai ne šiaip sau sugalvoja, kad reikia gaminti daugiau
daiktų, kurių niekam nereikia, užuot gaminus tai, ko visiems reikia. Viso to
gėrio žmonėms reikia dar ir kaip, deja kredito ekspansijos metu susidaro tik
iliuzija, kad resursų šiems aukštesniems poreikiams patenkinti pakaks,
realybėje tų resursų nėra ir niekada nebuvo.  Ši globali vertinimo klaida
atsiranda dėl kredito ekspansijos sudarytos realaus turto pertekliaus
iliuzijos, kuriai išsisklaidžius (ekspansijai sustojus arba pasibaigus
hiperinfliacija jei ji nebūna sustabdoma laiku laiku) lieka begalė blogų
investicijų, t.y. iššvaistytų realių resursų projektams, skirtiems tenkinti
mažiau svarbius poreikius manant, kad labiau svarbių patenkinimui resursų
pakanka, ir begalė tuščių aruodų, t.y. suvalgyto kapitalo.

Anyway, jau siunčiau linką į trumpą paaiškinimą (apie malinvestment) kokia
šitokių procesų mechanika bei kokios priežastys, išsamų paaiškinimą
perskaitysi Human Action. Dabar tu vėl bandai kritikuoti teoriją, kurios dar
net neperskaitei, o aš visai be reikalo bandau ją perrašinėti po mažą
gabaliuką ;)

--
Doc