Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-07-31 16:57:54
>Vykstant pinigų kiekio didėjimui dalis realaus turto būna suvartojama,
>dalis sunaikinama

Turto suvartojimas ar sunaikinimas - tai suvalgymas, sulaužymas,
sudeginimas, supuvimas ir t.t. Jeigu jau teigti, kad jį sunaikina pinigų
kiekio didėjimas, tai reikia dėstyti jau konkrečiau, neužtenka abstrakčių
pasamprotavimų ar rėmimosi savo autoritetais. Nuorodomis pasimėtyti nesunku,
aš bandžiau diskutuoti konkrečiais argumentais.

>suinvestuojant į neatsiperkančius projektus (malinvestment -
>http://www.nothirdsolution.com/2008/12/24/malinvestment-a-primer/ parašyta
>pakenčiamai, jei jau nėra laiko skaityti Human action, kuriame parašyta
>gerai). Atsitikus krizei šie faktai tiesiog pasimato. Ir visokie ekonomikos
>"skatinimai" paprastai problemą tik gilina, o ne sprendžia.

Iš pateikto šaltinio:

“Malinvestment is the systematic allocation of productive factors (i.e.,
land, labor, capital) towards the production of goods or services for which
insufficient demand exists.”

Tai kaip čia dabar yra? Austrų mokyklos atstovai gi siūlo mažiau vartoti ir
daugiau investuoti. Išeitų, kad reikia sutikti su Keinsu, kuris siūlo
skatinti vartojimą. Juk tos valdžios fiskalinės priemonės - tai paprastai ne
investicijos į gamybą, kurios produkcijai gali nebūti paklausos, ir kuo
užsiima privatūs investuotojai. Tų fiskalinių priemonių pagrindinis
tikslas - duoti neturintiems darbo žmonėms užsidirbti, kad nereikėtų pinigų
dalinti veltui, kas iškreiptų darbo rinką. O tuo pačiu kartais kai kas ir
naudingo atliekama - gerinama infrastruktūra ir t.t. Bet tas investavimas
aplamai - tai slidus klausimas. Jokia ekonomika nesiplės be investavimo. Ir
visada bent dalis investavimo bus "malinvestment". Kadangi to
"malinvestment" apgręžti neimanoma, fiskalinė politika bando paveikti kitą
pusę - padidinti paklausą.