Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: bet_kas
Data: 2009-07-27 10:50:22
Doc, sunkiai suprantu kuo tamstai vienas is Bretton-Woods (aukso standarto)
autoriu Keynes'as neitinka ir kame is tiesu tos klaidos?

"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h4hr8c$fr$1@trimpas.omnitel.net...
> Bet esant pastoviam pinigų kiekiui atsiremiame į tą pačią problemą -
> prekių ir paslaugų kiekis didėja, o pinigų ne.  Susiduriame su defliacija.
> Pinigų leisti niekas nenori, juos laiko kojinėse, kyla dar didesnė
> defliacija - depresinė katastrofa. Pastovus pinigų kiekis man sunkiai
> suvokiamas, jis nebeatliktų svarbiausių savo funkcijų, o tik vieną -
> kaupimo.

Tokiam manymui nėra jokio pagrindo, tą patvirtina tiek teoriniai
samprotavimai, tiek empiriniai stebėjimai.

> Net ir aukso standartu paremta valiuta veikia vien dėlto, kad aukso
> kiekis, taigi, ir pinigų, didėja. Dabar irgi yra bent keletas aukso
> standartu paremtų privačių valiutų. Bet jos nėra plačiai naudojamos, nes
> atlieka iš esmės tik vieną - kaupimo  funkciją, kaip ir pats auksas.

Auksas kuo puikiausiai atliko pinigų, funkciją, t.y. tarpininko vykdyti
mainus. Kas liečia aukso kiekio didėjimą, tai jis nykstamai mažas palyginus
su bet kokia fiat valiuta.

> [...]
> mokyklą, o Keinsas su Krugmanu dažnai vadinami vos ne idiotais, nors, mano
> nuomone, dauguma jų kritikų argumentų nėra jau tokie ir neabejotini. Po
> truputį susidarau įspūdį apie austrų mokyklos šalininkų mentalitetą. Jie
> man kaip kokie Niutono atstovai fizikoje. Jiems teisinga tik tai, kas,
> atrodo, įsipaišo į "sveiko proto" ribas". Tokie iš karto atmeta visokias
> realytivumo ir kvantinės fizikos teorijas, kaip prieštaraujančias sveikam
> protui. Deja, ekonomikoje, skirtingai nei fizikoje, tokių teorijų
> šalininkai negali visiškai įrodyti savo teisumo ar priešininkai - jų

Visiškai teisingai, Austrų ekonomikos šalininkai yra tiesiog ekonomikos
mokslo šalininkai, t.y. žinių, aprašančių realų pasaulį, kaupimo ir
sisteminimo remiantis logika (sveiku protu) atstovai, kuriems teisinga yra
tai ir tik tai, kas įsipaišo į logikos ir sveiko proto ribas. Lygiai tas
pats, skirtingai nuo mitologijų, yra visuose kituose moksluose - tiek
Niutono, tiek kvantinėje fizikoje. Skirtingai nuo Keinso bei jo pasekėjų
(nežinau tyčinių ar ne) paklydimų, nei reliatyvumo teorija, nei kvantinė
fizika, nei Austrų ekonomika (arba tiesiog ekonomika) neprieštarauja nei
logikai, nei sveikam protui, kaip kad ir turėtų būti bet kokiame moksle.

Beje bandant gilintis į kokią nors siaurą ekonomikos sritį, Keinso
teiginiuose klaidų galima ir nepamatyti, tačiau jie labai aiškiai pasimato
atsitraukus atgal ir pažiūrėjus į visą reikalą iš toliau. Užtat tau ir
rekomendavau pirmiausia perskaityti Mises "Human Action", kurioje gal nėra
ypač išsamiai aprašytos kai kurios labai konkrečios problemos, bet labai
gerai nupieštas visas paveikslas. Susidarius bendrą supratimą apie visumą,
paskui galima gilintis ir į detales.

--
Doc