Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: Doc
Data: 2009-08-02 13:22:24
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h50p91$1r6$1@trimpas.omnitel.net...

> O aš manau, kad skirtingos ekonominės srovės siekia ir šiek tiek kitų
> tikslų. Tikslai gali būti kuo spartesnis ekomominis vystymasis, kuo
> didesnis šalies BVP, kuo didesnė vidutinė materialinė gerovė, kuo
> tolygesnis ekonominis vystymasis, kuo mažesnė socialinė atskirtis, kuo
> geresnė žmonių gyvenimo kokybė ir t.t.

Gal gali įvardinti kuri ekonominė teorija teigia, kad jos tikslas yra
lėtesnis ekonomikos vystymasis, mažesnė materialinė gerovė, blogesnė žmonių
gyvenimo kokybė ir netolygus ekonomikos vystymasis? Aš tokios nežinau. Visos
man žinomos ekonominės teorijos, socializmas bei intervencionizmas tame
tarpe, teigia, kad jomis vadovaujantis žmonių gyvenimo kokybė bus geresnė ir
ekonomikos ciklai bus mažesni nei kad pasirinkus bet kurią kitą ekonominę
teoriją. Kadangi visų ekonominių teorijų tikslai yra vienodi, realybėje
negali būti dviejų viena kitai prieštaraujančių teorijų (apie teorijas,
turinčias prieštaravimų savo viduje, aš net nekalbu), kurios abi būtų
teisingos. Reiškia arba bent viena iš jų, arba jos abi, yra klaidingos.
Vieną kartą teorijoje radus esmines klaidas nebėra prasmės į ją gilintis ir
ja vadovautis toliau, yra aišku, kad vadovaujantis tokia teorija išsikeltų
tikslų pasiekti nepavyks.

> Jei naudoti gamtos mokslų priėjimą, galima tik bandyti išsiaiškinti, kodėl
> pasaulis yra toks, o ne kitoks, kodėl veikia tokios sistemos, o ne
> kitokios. Juk yra objektyvios priežastys kodėl sistema yra vienokia ar
> kitokia. Galima pykti, kad ji yra dėl vienokių ar kitokių žmonių ydų,
> įsitikinimų, ar dar dėl ko, bet tai yra objektyvi realybė. Ir negali
> praktiškai įgyvendinti teorijos, kuri šiems veiksniams teikia nepakankamą
> reikšmę.

Be abejo yra objektyvios priežastys kodėl žmonės tiki klaidingomis
teorijomis apie pasaulį (dažnai labai ilgą laiką po to, kai toks klaidos
buvo surastos ir parodytos) ir kodėl negyvena tokio gero gyvenimo, kokį
galėtų gyventi, jei nustotų tikėti klaidomis. Tik čia jau ne ekonomikos, o
filosofijos ir psichologijos mokslų problema.

--
Doc