Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: Doc
Data: 2009-07-24 22:46:28
Užsiciklinimas nematant klaidų arba didesnio paveikslo be abejo yra blogai.
Bet lygiai taip pat blogai, jei ne blogiau, yra manymas, kad dvi ar daugiau
viena kitai prieštaraujančios teorijos gali būti teisingos. Jei teorija
pastatyta ant klaidingų prielaidų, jas radus nėra prasmės ne tik jos laikyti
teisinga, bet ir gilintis į tolesnius jos išvedžiojimus. Tas liečia tiek
pvz. kreacionizmo klaidas ir tas klaidas paaiškinusią evoliucijos teoriją,
tiek to paties tavo paminėto Fisher'io klaidas jo The Purchasing Power of
Money teorijoje (MV = PQ) bei tas klaidas paaiškinusią Austrų ekonomikos
(man visada norėtųsi rašyti tiesiog "ekonomikos", nes ekonomika yra viena,
yra tik loginės klaidos konkrečiose teorijose) teoriją
(http://mises.org/story/2916).

Dar viena dažna žmonių daroma klaida vertinant realybę aprašančias teorijas
yra manymas, kad jei vienoje teorijoje yra klaidų, o kitoje klaidų dar
niekas nerado, tai nereiškia, kad antroji yra teisinga, o pirmoji ne, nes
antroje lygiai taip pat kada nors kas nors gali rasti klaidų - neva jos abi
yra vertos pagarbos ir turi būti laikomos teisingomis. Ir neretai pirmoji
teorija daugumos žmonių netgi būna laikoma teisingesnė, nes ji paprastai
būna gyvavusi ilgiau nei antroji ir jos gyvavimo trukmė bei didelis ja
tikinčių skaičius yra laikoma jos teisingumo įrodymu. Realybėje yra visai
kitaip - jei teorijoje yra rasta klaidų, tai ji yra klaidinga nepriklausomai
nuo to, kiek laiko ir koks skaičius žmonių ja tikėjo. Kai tuo tarpu kita
teorija bus laikoma teisinga tol, kol kas nors joje nerado klaidų.

--
Doc