Tema: Re: Bernankei biski pabande uzpakali patarkuot
Autorius: RaR
Data: 2009-08-12 23:15:17
>Negali, nes absoliučios daugumos žmonių poreikiai beribiai, o resursai
>riboti.

Ne visų tie poreikiai beribiai ir ne visi linkę visus pinigus iš karto
išleisti. Galima sudarinėti kokias nori teorines - logines ekonomines
schemas, bet akivaizdu, kad šiuolaikinėje ekonomikoje gamybą pagrinde riboja
ne resursai, o produkcijos paklausa. Jei gamybą ribotų resursai o ne
produkcijos paklausa, didelę dalį tų resursų skirti marketingui (paklausos
skatinimui) būtų visiškas absurdas. Na, bet gal vienintelės teisingos
ekonominės teorijos požiūriu šiuolaikinis pasaulis ir atrodo absurdiškas.

>Nesuprantu problemos. Net jei ir būtų taip (o taip nėra), kad žmonės galėtų
>pagaminti daugiau produkcijos nei galėtų suvartoti, jie tiesiog daugiau nei
>gali suvartoti negamintų, kodėl jie turėtų tiek gaminti?

Nežinau, kiek kartų galima tą patį aiškinti. Nors ir teigi, kad taip nėra,
man visiškai akivaizdu, kad labai dažnai prigaminama per daug produkcijos,
nei jos suvartojama. Dėl to, iš esmės, ir yra tie ekonominiai ciklai,
sukeliantys krizes. Čia, aišku, neturiu omenyje, kad žmogus negali kieme
pasistatyti kelių automobilių, kambaryje kelių brangiausių TV, paragauti ir
išmesti tonas maisto produktų. Visa tai jis turi pirkti ir dažnai gali
neturėti tam pinigų ar nuspręsti juos pataupyti ne pirmo būtinumo prekių
sąskaita. Gaminti visi nori kuo daugiau, nes nori didesnio pelno - tai irgi
akivaizdu.

>nesuprantu kodėl likę žmonės liktų be pajamų ir be darbo? Jei teigi, kad
>jiems reikia pajamų, reiškia nori pasakyti, kad jiems reikia kažkokių
>prekių ir paslaugų, kurias įsigytų už tas pajamas. Jei jau taip, tai
>pasidalinę darbais gali imti ir tas prekes bei paslaugas gaminti, aišku jei
>tik durnais įstatymais to daryti netrukdo valdžia.

Tai darbais ir taip visi pasidalinę ir gamina įvairias prekes bei paslaugas.
Tik vienos prekės ir paslaugos yra būtinesnės už kitas. Ir kai žmonės dėl
kokių nors priežasčių ima mažiau pirkti tų nebūtinųjų prekių bei paslaugų,
jų pradedama mažiau gaminti ir atsiranda žmonių be darbo ir pajamų. Po to
seka grandininė pajamų ir lūkesčių smukimo reakcija daugelyje ekonomikos
sričių. Ir beveik visiems tai aišku. Ir jeigu manai, kad tie ekonominiai
ciklai nėra natūrali augančio darbo našumo ir pasidalinimo išdava, o tik
durnų valdžios įstatymų sukelta problema, tai nurodyk tuos įstatymus.