Tema: Re: Vakar atjungiasu siluma
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2014-01-27 10:59:58
Pas mane 80 ir 90m greziniai (vanduo 70m gylyje) ir 10kW siurblys. Kai
tik pradejau naudoti SS tai is grezinio ateidavo 7 laipsiu gliukolis.
Dabar is grezinio ateina 5 laiopsniu gliukolis. Per 30 min gliukoli
isaldo iki 3 laipsniu, per 1 valanda darbo gliukoli isaldau iki 1
laipsnio. Dar po valandos iki 1 laipsnio salcio. Bet po poros valandu
grezinys jau buna atsiles iki 5 laipsniu. Is pradziu galvojau, kad kuo
daugiau isaldai grezini tuom is zemes greiciau pasiimama siluma. Dabar
pradedu manyti, kad geriau kompresoriaus netaupyti. Idomu kiek kartu per
para pas jus isijungia kompresorius? As pabandziau viena nakti ir
issigandau.
Turiu ir as derintojo vadova. Bet, kaip jau minejau, automatika nuo
dujinio katilo ir reguliuoti siurblio greiti joje nenumatyta.
Palaikyti namuose pastovia temperatura taip pat neturiu tikslo. Mano
seimyna gerai toleruoja temperaturu kitima nuo 19 iki 21 laipsnio. As
asmeniskai jau issijungiu, jeigu temperatura pasiekia 23 laipsnius. Su
karstu vandeniu t.p. Mes ji kaitiname iki 45 laipsniu 20:30 ir is karto
sunaudojame. Palieka zemiau 30 laipsniu. Ir niekada nebuvo del to
diskomforto. Kiek zinau tai zemiau 35 ir legioneles nesiveisia. Grezinys
per ta laika isala iki 1 laipsnio.

Elektros kainos vidurkis (0,439+0,342)/2=0,39. Plius 10 litu, nes 20
litu dalinuosi su sunumi. Primetu 500kW (200 litu) sildymui per menesi.
Mineti 10 litu elektros kaina sildymu padidina ~3% - iki 40 centu.

Jeigu prie 5 laipsniu COP'as 5,5, o prie 0 4,5 tai vidutiniskas COP'as
5,0. Taigi, isaldant grezini, turime 10% COP'o praradima arba 4 centus.

Naktines/dienines elektros kainos santykis pas mane 0,439/0,342=28%.
Ivertinus, kad naktis 4 kartus trumpesne. Tai turetume 7% "COP'a"

Apie kompresoriaus isijungimu skaiciu. Neatsimenu koks yra gamyklinis
resursas. Radau tik valandomis.

Cia sios srities specas raso:
Nereikia bijoti to kompresoriaus sugedimo - saugiai kompresorius dirba,
kai issijungineja ne dazniau nei 10 kartu per valanda (gamintojas tai
nurodo)- automatika to paprasciausiai ir neleidzia ir nebus jokiu
problemu. O galingesnis siurblys - atvirksciai gali teoriskai dazniau
junginetis, bet cia problema kai lauke nesalta, tai jis ir taip daznai
nesijunginesŠypsena

http://euras.blogspot.com/2013/05/islaidos-sildymui-2013-balandis.html
Per balandzio menesi 1677 isijungimai 135 valandos. Kompresorius dirbo
vidutiniskai 5 minutes.

Dar viena kopija is interneto:
Paciam labai idomu kaip viskas praktikoj atrodo, todel seku kasdien
duomenis paskutine sav., tai galiu tiksliai pasakyt. Paskutines 3 paras
lauke T gan stabili, todel duomenys informatyviausi. Stebejau kiek dirba
vieno isijungimo metu, kiek ilsisi, kokios temperaturos ir t.t. Galiu
pasidalint stebejimais:
-vidutine lauko paros T svyravo -1,6 -2,5 ribose, viduj T +20-22
(skirtingose patalpose truputi skiriasi),
-SS jungesi lygiai po 10 kartu/para, dirbo vidutiniskai ~7val/para,
-vieno isijungimo metu kompresorius veikia ~38-39 min.,
-pries issijungiant kompresoriui paduodamas buna +31,5-32, griztamas
~+25, veliau gan greitai krenta ir stabilizuojasi ~21 (kambario T),
-isijungus kompresoriui is zemes ateina ~+6,5 veliau gan greitai krenta
ir issijungiant buna ~+3,2.
SS Nibe 8.3kW, pats kompresorius 1.66kW, priskaiciuojant visokius
cirkuliacinius siurblius gaunam 1.78 (suapvalinkim iki 1.8
skaiciuojant). 1.8kWx7val gaunam (suapvalinkim) 13kwh/para. Del minetu T
skirtumu COP manau bus maksimalus, koki deklaruoja gamintojas (COP=5.02
prie T 0-35). 13x5=65kwh/para. Normalios normalaus namo sanaudos, jokios
mistikos ir melo...
Kas dar neaisku? Nekaltas

Cia http://www.ekokodas.lt/galingi.html
•Ochsner Gmbh savo gamybos šilumos siurbliuose naudoja pasaulinio
kompresorių gamybos lyderio BITZER pusiau hermetinius sraigtinius
(Screw) kompresorius, kai dauguma kompanijų dar gamina su stūmokliniais
ar spiraliniais (Scroll) kompresoriais. Sraigtinių kompresorių pirmas
techninis aptarnavimas yra po  60000 val. darbo, kas vidutiniškai yra 30
metų. Spiralinių (Scroll) darbo resursas 30000 val. Sraigtiniai
kompresoriai tai pramoninis standartas. Spiraliniai naudojami mažos
galios šilumos siurbliuose.

Matyt prie nedidelio minuso galima butu bandyti po valanda 3 kartus
paroje, o paspaudus saltukui pereiti i saviraguliacijos automatika.
Siandien ijungsiu i automatini rezima. Reikala tik gadina, kad krosnyje
dar nebaigiau deginti pakuociu ir lentgaliu, likusiu nuo statybu