Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: RaR
Data: 2016-11-08 18:50:27
Tai manai socializmo ypatybės neuniversalios, jos priklauso nuo žmogaus
tautybės? Daug kas priklauso nuo žmogaus kultūros, bet pagyvenus
iškreiptoje sistemoje jis prisitaiko ir pradeda vogti turtą, neturintį
tikro savininko. Taip palaipsniui degradavo VDR, nors ir joje, ir VFR
gyveno tie patys vokiečiai, iš pradžių su vienoda patirtimi. Galima
palyginti ir Šiaurės bei Pietų Korėją. Savininkui iš savęs paties vogti
beprasmiška bus visada, o vogs ar nevogs iš valstybės, jei tą galės
daryti, priklauso nuo žmogaus sąžinės. Deja, ta sąžinė labai slidus
dalykas, ir atsakymas - dauguma vogs. Ir didesnė tikimybė kad žmogus
vogs iš valstybės, jeigu visi aplinkui tai daro.

Komunizmas irgi būtų įmanomas, jeigu žmogaus prigimtį galima būtų
pakeisti. Bet nors ir bandė tą daryti su visokiais "moraliniais
komunizmo statytojo kodeksais", taip ir nepakeitė, atvirkščiai - kuo
ilgiau žmonės gyveno toje sistemoje, tuo labiau prie jos prisitaikė ir
tuo smarkiau vogė.