Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: Laimis
Data: 2016-11-04 20:12:40
RaR rašė:

> valstybinis bankas, valstybinis vaistinių tinklas (dar vienas),
> valstybinis alkoholio monopolis ir mažmeninės rinkos koncentracijos
> apribojimas iki 15%, o visa tai man atrodo kvailos idėjos.

Dėl vaistinių, tai mintis man neskamba absurdiškai. Panašiai, kaip ir
valstybės monopolis šilumos ūkyje, energetikoje (kažkodėl tai jau
nebeskamba absurdiškai). Vienas iš galimų realizacijos būdų buvo steigti
jas, berods, tik poliklinikose ir pagrindinis tikslas įnešti daugiau
konkurencijos einamųjų vaistų segmente, nes privačios vaistinės dažnai
yra monopolizavusios/pasidalinusios teritorijas (o dar jei pasiseka
įsisukti į poliklinikas...), galima numanyti ir galimą kartelį, veikimą
su didmeniniais platintojais, nes vaistai pas mus gerokai brangesni, nei
turėtų/galėtų būti. Suokiama apie milžinišką mažmeninę konkurenciją
(nors tinklai bene tik 4), nors kainos to tikrai nerodo, kaip kad yra,
tarkime, telekomunikacijų rinkoje.
Kitaip tariant, visokiais papildais ir visaverčiu vaistinių asortimentu
ten vargu ar būtų prekiaujama ir pelno siekimas nebūtų tikslas, išskyrus
rentabilumą. Patalpos lengvatinėmis sąlygomis (jau vien tai sudaro
prielaidas mažesnėms kainoms), nors privatininkai tuoj pradės šūkauti
apie dempingavimą ir nelygias sąlygas, bet jos ir negali būti lygios,
jei strateginis valstybės tikslas yra užtikrinti prieinamą gydymą. Ką,
negali valstybė lengvatinėmis sąlygomis steigti vaistinių savo pačios
valdomose poliklinikose?