Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: Laimis
Data: 2016-11-07 15:48:08
RaR rašė:

> Sumažino kai kurių receptinių vaistų kainas, atsiima per kitų. Bendrą
> pelną efektyviai gali riboti tik konkurencinis spaudimas.

Atkreipsiu dėmesį, kad tirta 800 populiariausių (pagal pardavimus)
vaistų iš visų vaistų grupių. Jei jų kaina vidutiniškai sumažėjo ~8%,
galima gana užtikrintai teigti, kad vaistai (vaistų krepšelis) tiek ir
atpigo.
Ar sumažėjo vaistinių pelnas? Vargu, galbūt. Kompensavo kitų prekių
kainomis? (grubiai primetus tai sudaro bent keliasdešimt milijonų
pardavimų netekimo). Veikiausiai, tačiau tai pagrinde nebuvo vaistai ir
tas galutiniam vartotojui, kuris vaistinėje perka *vaistus*, yra
svarbiausia.

> Paskaičius Sveikatos ministerijos atstovės argumentus - tie reikalavimai
> labai jau "iš lempos".

Na, matyt yra ir rimtesnių argumentų (pavyzdžiui pasiremta pasiremta
kitų šalių praktika/patirtimi ir pan.; nesinori a priori, kaip
etatiniams LLRI burbėtojams iš karto preziumuoti, kad biurokratai
nustatė reikalavimus iš lempos). Tai buvo padaryta net prieš 10 metų
(!), duodant gi tam nuglebusiam  verslui laiko prisitaikyti...
Dabar tas verslas, paskutiniu metu atsibudęs, jau pradeda prisitaikęs
knisti protą, kad per 10 metų laiko realijos pasikeitė ir dabar jam bus
labai blogai...(krokodilo ašaros)
Gal ir pasikeitė, tačiau didenio ploto reikalavimas man neatrodo iš
lempos, nes tenka apsilankyti mažytėse vaistinėse (ir tose pačiose
poliklinikose), kur tiesiog nėra kur praeiti pro prekystalius/lentynas,
o žmonių daug, rikiuojasi siaurose eilėse tarp lentynų. Trubūt reikia
sutikti, kad šis reikalavimas atrodo perteklinis provincijoje,
nedidelėse vaistinėse, nors  smalsu ar kitose šalyse nėra panašių
reikalavimų. Na ir turbūt nereikėtų vaistinių steigti snoro
kioskeliuose, o gal visgi nafig bet kokį reguliavimą, tegu laisva rinka
pati susitvarko?