Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: RaR
Data: 2016-11-07 16:30:44
> Kodėl? Nebent to pareikalausi. Jie siekia savo pelno, o ne mažesnių kainų.

Jeigu vienam suteiksi lengvatas - taip, padidės tik pelnas, o jeigu
suteiksi visiems, tuomet dėl konkurencijos pelnas sumažės ir kainos nukris.

> Ir semia (apyvartos ten, reikia numanyti, gerokai didesnės, nei kitur).

Tai verslas turi būti pelningas. Čia apie tai, kad valstybinės gydyklose
būtų ir tai būtų privalumas.

> Antkainių sąskaita. Gi jau pateikiau tyrimą, kai ribojant antkainius
> kainos krito ~8%, nors antkainiai tik keliolika procentų mažesni už
> maksimalius.
> Privatininkai — tas jau buvo akcentuota vaistų kontrolės — nelinkę
> įsileisti pigesnių vaistų (ta pati veiklioji medžiaga), nes tai
> kontrastuoja su žinomų/stambių gamintojų vaistų kainomis (tada jau ir
> paradavimams atsilieptų ir matyt yra spaudimas iš pačių gamintojų ar
> didmeninių platintojų).

Sąmokslo teorijos. Manau, pagrindinis kriterijus privačioms vaistinėms
yra pelnas. Jeigu pigus vaistas yra einamas, juo ir prekiauja. Jeigu
niekas juo neprekiauja - tuo didesnė paskata pradėti, nes gali taikyti
didesnę maržą ir jis išliks pigesnis už kitus.

Čia nelabai supratau - ribojant antkainius kainos krito ~8%, nors
antkainiai tik keliolika procentų mažesni už maksimalius. Tai ką čia
apribojo, jeigu antkainiai ir taip mažesni už ribas?

> Reklama, brangių prekybos vietų išlaikymas — didžiulės veiklos sąnaudos.
> Valstybinės vaistinės tokių (didelių) sąnaudų nepatirtų. Dabar aiškiau?

Ne, neaiškiau. Nesuprantu, kodėl verslas daro tas sąnaudos, jeigu jos
nesugrįžta? Tai visi gyventojai važiuotų pirkti vaistų į kažkokį
kioskelį apleistame užkampyje, apie kurį nebūtų įmanoma rasti
informacijos vien dėl to kad ten pigiau, arba kad ta vaistinė
valstybinė? Jeigu toks verslo modelis būtų labai efektyvus,
privatininkai seniai ji naudotų. Kiekvienas, nors kiek susidūręs su
mažmenine prekyba, žino kokią reikšmę apyvartai turi prekybos taško
vieta ir reklama. Kodėl manai, kad valstybinėms vaistinėms tie dėsniai
negalioja?

> Aš manau, kad didelę dalį savo elastingojo asortimento jiems reikia
> prastumti kainodara/marketingu (tie patys papildai negali būti neribotai
> branginami taip kompensuojant vaistinės „nuostolingą“ veiklą
> pardavinėjant vaistus)
> Jei yra tokia arši konkurencija, kaip teigiama, tai dalies tų prekių
> maržas (bent jau akcijų metu) gali tekti dengti iš neelastingos paklausos.

Tai kodėl jiems reikia dar tą elastingąjį segmentą nuostolingai
prastuminėti ir mažinti pelną, gautą iš to neelastingojo su žiauriais
antkainiais? Nesuprantu logikos.

> Tai kam apskritai vaistinėms pardavinėti vaistus, jei galėtų tik
> papildus ir veikla būtų dar pelningesnė...? :-)

Todėl, kad vis vien kažkas užimtų šią nišą, nes vaistų pardavėjai
reikalingi. Bet jeigu sudarys tokias sąlygas, kad vaistus pardavinėti
bus nuostolinga, aišku, privatininkai nepardavinės. Tuomet rajono
centruose bus po vieną valstybinę vaistinę, Vilniuje kokios penkios,
prie prekystalių su skurdžiu asortimentu ir susiraukusiomis vaistinėmis
nusidrieks eilės. Visą tai jau patyrėme - Welcome back to USSR!

Jeigu tiesiog įsteigs valstybinių vaistinių tinklą su dempinguojamomis
kainomis, bus dviejų tipų vaistinės. Valstybės dotuojamos, apie kurias
jau rašyta aukščiau, kuriuose pirks patys vargingiausi ar šykščiausi ir
tokios, kokios yra dabar, kuriose ir toliau pirks dauguma žmonių.