Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: RaR
Data: 2016-11-06 19:32:26
> Taip, čia dar nearti dirvonai, bet va radau gal jau kiek senoką, bet
> manau, kad dar aktualų straipsnelį šia tema:
> http://www.ve.lt/naujienos/visuomene/sveikata/lietuvoje-vaistu-rinka-monopolizuota---pigesniems-vaistams-patekti-i-vaistiniu-tinklus-sudetinga-710329/

Perskaičiau tą straipsnelį. Juokingiausia, kad apie vaistų kainas ir
būdus jai mažinti samprotauja tarnybos vadovas, dėl kurios, mano
nuomone, labiausiai ir užbrangsta tie vaistai arba bent smarkiai
sumažėja jų asortimentas. Kaip jau rašiau - vaistų registracija Lietuvos
rinkos lygiu yra absurdas, nes jokie tyrimai su jais neatliekami.
Įsivaizduok, kaip sumažėtų maisto prekių asortimentas, jeigu Lietuvoje
kiekvieno pavadinimo bulvių traškučius ir kramtomą gumą reikėtų
registruoti kažkokioje tarnyboje. Penki diedukai spręstų ar galima
lietuviams kramtyti melionų skonio Dirol gumą. Net jeigu sprendimas būtų
teigiamas, tiekėjas vis vien patirtų biurokratinių ir finansinių
išlaidų, už ką galiausiai vis vien sumoka pirkėjas. O dar tie jo
pasamprotavimai apie lietuviškų vaistų kūrimą... Na, yra tų gaminančių
generinius vaistus ir jie pardavinėjami. Puiku, reikia investuoti į
mokslą ir technologijas. Bet sukurti naują vaistą ir paleisti jį į rinką
šiuo metu kainuoja kažkur netoli 2 mlrd dolerių, tą daro tik labai
didelės kompanijos. Skyręs keletą milijonų Lietuvos vaistų kūrėjams ar
gamintojams, tu tikrai nepadarysi jokios įtakos vaistų kainoms vaistinėse.

Rinkos ekonomikoje kainų mažinimui aš matau tik vieną kelią - kuo
didesnė ir laisvesnė konkurencija. Vaistų prekyba iš esmės niekuo
nesiskiria nuo kitos prekybos. Tad jeigu manai, kad vien privatūs rinkos
dalyviai negali susitvarkyti, kad tu negali užtikrinti laisvos
konkurencijos šioje srityje ir būtinas valstybinio konkurento
dalyvavimas, tai reiškia, kad netiki rinkos ekonomika iš esmės ir tai
yra tiesus kelias į valstybines maisto ar automobilių parduotuves,
kirpyklas ir t.t. Gyvenome jau valstybinės ekonomikos laikais, matome
kaip laikosi šalys, kuriose ji dominuoja, tad kam vėl lipti ant to
paties grėblio? Sritys, kur yra natūralus monopolis - šilumos, elektros
ar vandens tiekimas - taip, ten negali tikėtis gauti kažką gero vien
perleidęs į privačias rankas. Ten, kur nėra konkurencijos, rinkos
ekonomika neveikia. Bet jeigu negali užtikrinti normalios konkurencijos
paprastoje prekyboje - tai jau katastrofa. Valdžia yra įvedusi ir
daugiau kvailų apribojimų vaistinėms - pvz. nustatytas minimalus
vaistinės plotas, o tai tikrai neskatina konkurencijos. Pasamprotavimai
apie tai:
http://lsveikata.lt/budinti-vaistine/pries-desimti-priimti-reikalavimai-atsilieps-pacientu-kisenei-4264
.. Dabar ruošiamasi leisti nereceptinių vaistų elektroninę prekybą, nors
aš manau, kad nereceptiniams vaistams jokie papildomi reguliavimai iš
viso nereikalingi. Manau, galima būtų viską sutvarkyti taip, kad
elektroninė prekyba būtų galima ir receptiniais vaistais, o tuomet
konkurencija tikrai padidėtų.