Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: RaR
Data: 2016-11-07 11:15:03
Taigi, konkurencija yra gerai, bet vis tik visa ES rinka nėra vienoda,
kiekvienoje šalyje yra pilna mokestinių ir kitų ypatumų. Vis tie
ypatumai, ribojimai, labiausiai kerta mažos rinkos vartotojams.
Prisitaikymas prie/įėjimas į didesnę rinką gamintojui/tiekėjui kainuoja
santykinai pigiau dėl didesnės apyvartos. Vien, pavyzdžiui tokia
smulkmena kaip produkto instrukcijos vertimas į šalies kalbą - jis visur
kainuos gana panašiai, o numanomas pelnas priklausomai nuo rinkos dydžio
gali skirtis dešimtis - šimtus kartų. Todėl Lietuva, kaip maža rinka,
turėtų būti suinteresuota, kad visi standartai bent jau ES viduje būtų
kuo greičiau suvienodinti, pašalinti tebesantys skirtumai tarp skirtingų
rinkų. Geriau būtų ir vienodi mokesčiai bei įstatymai visoje ES, kad
įeinant į Lietuvos rinką iš kitos ES šalies nebūtų jokių papildomų
sąnaudų. Tuomet liks tik fiziniai atstumai, logistikos kaštų skirtumų
neišvengsi, na, ir prisitaikymas prie rinkos kalbos.