Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: Laimis
Data: 2016-11-06 20:13:24
RaR rašė:

> Perskaičiau tą straipsnelį. Juokingiausia, kad apie vaistų kainas ir
> būdus jai mažinti samprotauja tarnybos vadovas, dėl kurios, mano
> nuomone, labiausiai ir užbrangsta tie vaistai arba bent smarkiai

„Lietuvos Respublikos rinkai vaistiniai preparatai gali būti tiekiami
tik tuomet, kai jie yra registruoti Lietuvos Respublikos vaistinių
preparatų registre, Bendrijos vaistinių preparatų registre arba įrašyti
į Lygiagrečiai importuojamų vaistinių preparatų sąrašą.“

Tikrai žinai, kad Lenkijoje, tarkime, tos sąlygos geresnės, kitokios?
Nes randu užuominų, kad 2007'aisiais lenkai registruodavo vaistus pas
mus, nes pas juos ilgai užtrukdavo ir brangiai kainuodavo...

Reguliavimas, kiek žinau, buvo teigiamas kainų mažėjimui ir manau, kad
jis būtinas. O jei reguliavimas būtinas, tai reiškia, kad laisva rinka
nėra panacėja...

> Rinkos ekonomikoje kainų mažinimui aš matau tik vieną kelią - kuo
> didesnė ir laisvesnė konkurencija. Vaistų prekyba iš esmės niekuo
> nesiskiria nuo kitos prekybos. Tad jeigu manai, kad vien privatūs rinkos
> dalyviai negali susitvarkyti, kad tu negali užtikrinti laisvos
> konkurencijos šioje srityje ir būtinas valstybinio konkurento
> dalyvavimas, tai reiškia, kad netiki rinkos ekonomika iš esmės ir tai

Na, tikiu laisva rinka, bet laisva rinka realioje inkarnacijoje turi
trūkumų ir ligų. Viena jų yra lokalios/provincijos rinkos sindromas, kai
mažoje rinkoje žaidėjai greitai susikukuoja ir perpranta savitarpio
naudingumo žaidimo taisykles (niekur čia per daug nepasistumdysi, geriau
ramiai semti).

> http://lsveikata.lt/budinti-vaistine/pries-desimti-priimti-reikalavimai-atsilieps-pacientu-kisenei-4264

Na, tai Šilėno ir LLRI chebros aš linkęs paskutinėje vietoje klausytis...