Tema: Re: Jakilaitis
Autorius: RaR
Data: 2016-11-05 20:11:30
"Patalpos lengvatinėmis sąlygomis ir pan." - tai juk už tai netiesiogiai
mokesčių mokėtojai vis tiek sumoka. Juk galėtų tas patalpas nuomoti
verslui konkurso būdu arba parduoti.

Nežinau, tas grįžimas prie socializmo manęs nežavi. Panašu, kad žmonės
užmiršo, o daug tiesiog jau nematė kaip atrodė visos tos parduotuvės
sovietiniais laikas ir mato tik privataus verslo trūkumus. Pasižvalgius
gi po pasaulį matosi, kad valstybės, kuriose didelę dalį ekonomikos
sektoriaus sudaro valstybinės įmonės, sėdi šiknoj, o klesti privačiu
kapitalu grįstos ekonomikos. Ir visada taip buvo.

Atsimenu, kaip kokiais 91-92-ais metais vaikščiodavau po smirdančias
parduotuves su minimaliu asortimentu, o po to apanku kai kino teatre
žiūrėdamas naują lenkų filmą pamatau jų supermarketus - ten jau buvo
įvykdyta Balcierovičiaus šoko terapija. Gana greitai ir pas mus tai
pasikeitė, ir nuo to laiko nė karto nepasigedau valstybinių parduotuvių.

Konkrečiai dėl vaistinių, taigi ir dabar yra valstybinis tinklas iš
kelių vaistinių "Universiteto vaistinė". Ar ten analogiški vaistai
pigesni nei privačiose? Jeigu būtų taip, vis ten tik ir pirktų. Štai
suradau pusmečio senumo straipsnelį apie jas, kuriame samprotaujama
kokią prasmę jos turi iš viso
http://www.tv3.lt/naujiena/864579/valstybines-vaistines-verslas-ar-socialine-misija?utm_source=Tipro&utm_medium=xml&utm_content=one.lt&utm_campaign=savireklama
.. Jeigu neveikia kaip reikia konkurencija ar yra kokie karteliai - tai
konkurencijos tarnybos darbas. Bet įtariu, kad čia ne mažmeninės
prekybos konkurencijos trūkumas, o pačios valstybės reguliavimai
prisideda prie kainų užkėlimo. Man tas kompensuojamų vaistų sąrašas
visąlaik atrodė absurdiškai, puiki dirva korupcijai. Reikalingumas
Lietuvoje registruoti vaistus, kuriais sėkmingai prekiaujama kitose ES
šalyse - irgi absurdas. Jeigu nėra bendros ES vaistų registravimo
sistemos, tai tegu pripažįsta visus FDA ir, pvz., didžiausiose Europos
šalyse registruotus vaistus, nes mūsų VVKT vis tiek jokių tyrimų
neatlieka - keli dėdės vadovaudamiesi nelabai aiškiais sumetimais
sprendžia ar registruoti vaistą pas mus, ar ne, ir ta procedūra
kainuoja. Pvz., prieš kažkiek metų žmona vartojo vaistus, kurie
vieninteliai tiko nėščioms. Per kitą nėštumą tų vaistų jau nebebuvo,
vaistinėje pasiūlė važiuoti į Lenkija, nes Lietuvos rinka per maža ir
gamintojas nusprendė to vaisto Lietuvoje neberegistruoti.