Tema: Re: O tai kuo uzsiima bankas?
Autorius: Laimis
Data: 2011-08-06 02:53:34
Ričardas Čepas rašė:
> "nebananinėse" valstybėse irgi verslo etika ne visada blizga. Bet kai

Sutinku, bet tada žvangina sublizgėti antrankiai, realiai prislegia
baudos/sankcijos ir/arba konkurencija kitų subjektų verslo etikos
pavyzdžiais/vertybėmis padaro esmines korekcijas...

> galimybių įvertinti sisteminę riziką, ir jei jau jos nesirūpina, ar
> tiksliau nesuinteresuotos įvertinti, tai kodėl tas turėtų būti užkrauta
> ant kiekvieno vartotojo galvos?

Net nežinau ar minėtu dnb nord'o atveju apskritai šviečia
suinteresuotumas. Man tai panašu į Vasiukų ar lochatrono variantą:
obligacijas platina pats bankas, tų (itin) rizikingų investicijų rizika
užkrauta ant kliento pečių (dorai jau neišaiškinant ir bankui deramai
nepasirengus), įkišant patikliam klientui paskolą ir užstatant NT, kas
garantuoja palūkanas, jei investicijos žlunga. Negali sakyti, kad bankas
rizikos neįvertino, nes save apsidraudė keleriopai. Tokioje schemoje net
neverta vargti investicijų rizikos vertinti, nes bankas bet kokiu atveju
išlošia. Čia beveik tas pats, kas iškišti paskolą už orą; ar gaus
klientas to oro ar negaus — nesvarbu, nes bankas susirenka paskolos
palūkanas.