Tema: Re: Kodel Lietuvai nereikia TVF?
Autorius: bet_kas
Data: 2010-01-28 15:14:07
"RaR" <RaR@lt.lt> parašė naujienų news:hjpj5v$dvo$1@trimpas.omnitel.net...

> Na, tai tiesiog perrašymas. O kuo blogai toks siekis? Tai gal LB to ir
> siekia, tik nelabai ką gali padaryti.

Kokia prasmė siekti to, kas neaišku (jau minėjau, neaišku kas yra
stabilumas) + neturi priemonių ?

> Tai tie jūs, kurie referendume nebalsavote už Lietuvos įstojimą į ES? Ar
> balsavote, bet nesupratote ką tai reiškia? Aš sąmoningai balsavau už.

Sąmoningai balsavau prieš. Deja alaus reklama nugalėjo.

> Tai ir krizės tokios nebuvo, o ir tas Repšė gi neamžinas. Islandijos krona
> irgi stipri valiuta buvo.

Jonas važiuodamas Mercedes padarė avarija = Mersedeso pirkti nebegalima?

> Kuo jis geresnis? Manyčiau, valiutos gerumą įvertina noras ją turėti (kaip
> ir kiekvieną prekę).
> 2008 m rezervinių valiutų procentai pasaulyje: Euro - 26.5%, Swiss franc -
> 0.1%.

Reikėtų atskirti "norą turėti" ir "galimybę turėti"
Norai begaliniai, galimybes ribotos.  Statistika šiuo atveju atspindi tik
galimybes, ne norus.

> Tai litas tą daro kartu su euru.

Taip, daro kartu tuo stiprindamas euro vertę ir silpnindamas savo (mažojo
akcininko problemos).

> Kuria prasme kaip Šveicarija? Per dieną Šveicarija netapsi, be to ji viena
> tokia yra. gali patirti ir Islandijos šoką Man tai būtų visai gerai ir
> tapti tokia kaip Olandija, Švedija, Danija ar Liuksemburgas.
> Pagal BVP, tenkantį vienam gyventojui (2008 m. TVF statistika):
> Luxembourg  113,044
> Switzerland  68,433
> Denmark  62,097
> Netherlands  52,500
> Sweden   52,18

Iš paminėtų 5:  2 naudoja eurą ir 3 savo valiutas.

> Bet žinomos ir prognozuojamos.

Taip, žinomos, prognozuojamos, be rizikos premijos (ir nuostoliu - kaip
Islandija).
Kitaip tariant tiesiog fiksuotos išlaidos. Pajamos tuo tarpu ne.
Iš čia ir bėdos, pajamos krenta, išlaidos tokios pat -> "veržkimės diržus
ponai ir ponios"
Savo esme ta diskusija susiveda į "kas svarbiau - staigiai kilt ar
neskaudžiai krist",
kur naivia nuomone svarbios abi dedamosios ir veiksmai daromi turėtų būt
atsižvelgiant į abi.

> Čia jau sutarties keitimas, kurį norėjo inicijuoti antra pusė. jau sakiau,
> kad bankai plėšikai, ir kartais tas godumas net netoliaregiškas. Didelė
> dalis problemų dėl to ir kyla. Bet negi tu tikiesi, kad jie gali elgtis
> kaip labdaringos organizacijos?

Nesitikiu labdaros organizacijos. Tikiuosi darbo be viršpelniu.
Tačiau tai jau nebe pačių bankų problema.

> Permečiau tą straipsnį. Na, statistika, nieko labai nauja. Didžiausias jo
> rūpestis, kad į Lietuvą ateina daug paramos pinigų, kurie joje kaupiasi ir
> sukelia infliaciją. Mano nuomone, problema ne ta, kad pinigai ateina, bet
> kad tuoj pat išeina, iškeičiami į importines prekes.
> Straipsnis rašytas 2008 m. kovą ir dabar jau juokinga skaityti, kad jis
> prognozavo greitą hiperinfliaciją. Kaip matome, viskas įvyko atvirkšiai -
> defliacijos nėra tik dėl brangstančių energetinių žaliavų ir padidėjusių
> mokesčių.

Kažko naujo sename (jau net antikvariniame tiek išleidimo data, tiek
duomenimis) straipsnyje tikėtis naivu.
Man pavyko suvokti "jis konstatavo greita hiperinfliacija" kas buvo ir taip
akivaizdu (NT ir pan šuolis).
Infliacijos pasikeitimas į defliaciją turėtu būti taip pat natūralus.

> Permečiau šį staripsnį, rašytą jau 2009 m. lapkričio mėnesį, ir šypseną
> išspaudė tai, kad jį kamuoja jau visiškai priešinga problema: "Kur ir
> kodėl iš šalies ekonomikos dingsta pinigai?".

Vėlgi skirtingai suprantam.
MKN atsakymas tiem kuriuos kamuoja. Pats dokumento turinys į ši klausima ir
atsako,
nes gal visgi (reik tikėtis) ne sau rašė.