Tema: Re: Kodel Lietuvai nereikia TVF?
Autorius: RaR
Data: 2010-01-26 20:02:46
> Ui, šitokie punktai valstybių (ne tik LT) konstitucijose atsirado kai apie
> ECB niekas
> dar ir nesapnavo. Sutinku, kad tai nurašyta, tačiau tikrai ne iš ECB.

Cituoju tavo citatą "1. Vadovaujantis Europos Bendrijos steigimo sutartimi, pagrindinis Lietuvos banko tikslas – palaikyti kainų stabilumą."
O ECB anksčiau sukurtas nei Lietuva į ES įstojo

> Mitas. Mes turime savarankišką valiutą (leidybos teisė vis dar LT rankose),
> tačiau savarankiškumas apribotas valiutų valdybos ( aukso standarto
> "analogu"),

Taigi, ne mitas, o realybė. Popierėlis su dviem pilotais tik suteikia savarankiškų pinigų iliuziją

> ir turime įsipareigojimą (vėlgi sunkiai suvokiamą) ES stojimo sutartyje
> to savarankiskumo galutinai atsisakyti, tačiau be konkrečios datos.

Aišku, daug labiau mums patiktų, jei šioje sutartyje ES pati būtų įsipareigojusi šį mūsų savarankiškumą panaikinti. Ir pageidautina su konkrečia data. Dar geriau, jei ta data jau būtų praėjusi.

> Čia gal turėjo būti "susietas su euru litas"?
> Kaip ir nėra motyvų kodėl to lito reikėtų atsisakyti. Užtai išlieka manevro
> laisvė

Na jo, mes gudresni už vokiečius, kurių markė buvo viena stabiliausių pasaulio valiuta ir antroji pasaulyje rezervinė valiuta.
Na jo, reguliuosime ekonomiką, kaitaliodami savo 10 mlrd. litų palūkanų normą. Kai tuo tarpu koks stambesnis bankas dvigubai tiek įšvirkš į Lietuvos ekonomiką.
Didvyriškai atlaikysime kokio investicinio fondo a la Soros ir Co. spekuliacines valiutines atakas, ištuštindami valiutos atsargas ir antra tiek pasiskolindami.

> persieti prie kitos valiutos (atgal i $ rinka), to pacio aukso ar iš vis

O tai žinai kažkokią smarkiai geresnę valiutą nei euras?

> atsisakyt pririšimo vadovaujantis
> J.M. Keynes "Tract on Monetary Reform"

Tai visą tai jau seniai daro euras.

> Kas po to? Šlovė Tarybų (oi, atsiprašau, supainiojau, Europos (ar
> demokratijos)) Sąjungai?
> O gal tai tik žodžių žaismas?

Ta prasme geriau šlovė NVS ar net Rusijos Federacija?
Ar užsidarysime sienas ir stoiškai laikysimės kaip kokia Šiaurės Korėja?

> Ir tai yra tragedija, kad aiškina kaip kam tuo metu sušviečia, jokių
> tradicijų.

Taip, tai blogai. Bet mūsų valstybei tik 20m. Ir Romos per dieną nepastatė.

> Kiek žinau statistikas, bankininkas (statistikas banke) jau nepriklausomoje
> LT

Jei Šarkino nebūtų LB vadovų pastatę, jis irgi liktų sovietinių laikų finansininku.

> Nežinau apie koki laikraštuką kalbi, po rankom pakliuvo keli doc'ai, taciau
> nenustebčiau
> jei žurnalistai savaip painterpretavo.

"Savaitė". Pagal visą turinį skirtas pensininkams. Nusiperkam kaip pigiausią dėl daugelio TV kanalų programos, kartais paskaitinėjame ir su žmona pažvengiame iš dažnai pasitaikančių nesąmonių. Straipsnis vadinasi "Prie euro - patyliukais", Vladimiras Trukšinas. Ten dažnai visokių dinozaurų atkasa ir interviu paima. Pastaruoju metu ir delfis to žurnaliuko straipsnius persispaudinėja.

> Kai pajamos eurais - naturalu, kai litais - visiškai nenaturalu, kai $ -
> vienodai šviečia,
> taigi naturalumas daiktas santykinis.

Kai tas litas pririštas prie euro - nėra didelio skirtumo, Aišku, geriau ir atlyginimai būtų eurais. Aš gi už tai.

> Ne šaukti,  imtis priemonių, tarkim didinti rezervu normatyvą.

Kiek prisimenu, tuo metu didino. Na bet reikia turėti labai lakią fantaziją norint įsivaizduoti, kad LB privalomųjų atidėjimų procento kaitaliojimai galėtų reikšmingai įtakoti skandinavų kapitalo srautus.

> O tai kaip ten Nordea istorija ir Vilibor susvyravimai (-1%) po jos?

Tai kad po to ir be jokių istorijų tas Viliboras krito. Kitą vertus teigei kad nieko nedarė. Tai vat, darė. Tik kad daugiau priemonių nelabai turėjo.

> Visokiuose vartotojų teisių gynimuose įmonės (tame tarpe bankai) laikomos
> stipriąja puse.
> Gal ne be reikalo?

Tai aišku ne be reikalo. Bet tas vaidina vaidmenį tik kai kyla konfliktai ar neaiškumai. Šiuo atveju stiprioji pusė vykdė sutartį.

> Apie Druskininkus failuose su grafikais neaptikau nieko.

Tai ne apie tą patį šnekame. Reikėjo duoti nuorodą.

> Reikėtų už neūkiškumą ir strategijos nebuvimą pagirti?

Šito neteigiu. Visi sako, kad valdžia blogai daro ar nieko nedaro. Bet aiškių, konkrečių ir realių pasiūlynmų praktiškai nėra. Taigi, didelė tikimmybė, kad tie kritikuojantieji būdami valdžioje valdytų taip pat arba kitaip blogai.